antikomaridlo

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Listopad 13 22:39:58 CET 2008

Co som na nete cital, tak hmyz je vraj citlivy prave na blizku ultrafialovu a na zelenu, vlnove dlzky medzi 350nm a 500nm. V jednej porovnavacej studii kde pouzili lampy roznych farieb sa vyrazne najviac nachytali na "black light". Lenze to su entomologovia a tym nejde o chytanie komarov, ale rozneho exotickeho hmyzu, komar je pre nich nezaujimavy. Viem, ze komare sa na kozi orientuju podla teploty, ale to je "blizke pole", ktovie ako to je ked letia.

Ja som si prave myslel, ze toto prave ma niekto z pritomnych uz experimentalne vyjasnene... no nic, teraz to nie je akutne, uvidime, co sa v priebehu nasledujucich mesiacov v hypersuperBauvolaco vyskytne... ;-)

Dakujem za podnety.

wek