RE: Diverze na ponorce Něrva

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Úterý Listopad 11 10:11:44 CET 2008

> Chm.
>   Já bych řekl, že tato témata spolu rozhodně nesouvisí. V
> původním odkazu
> se hovoří jen o tom, že life.ru NEVYLUČUJE, že ta ponorka se
> stala cílem
> sabotáže, avšak rozhodně to netvrdí. Hovoří se tam o tom, že
> měla být předána
> jako cvičná Indii a že v USA nevidí spolupráci Ruska a Indie
> rádi a že jim
> tedy taková katastrofa přišla celkem vhod.
>   Dále se tam divili, proč hasicí počítač dal zaplynovat ty
> nejobydlenější
> [...]

Chm.
Pravdou je, že první věty článku říkají asi toto (volně překládám, v Rusku
jsem byl naposledy v roce 1988):

Ponorku NERVA div nezničila diverze - havárii, která stála 20 životů,
nezavinila náhoda.
Akademik Mezinárodní akademie informatizace (co to je ???) doktor
technických věd Vladimír Iljin předpokládá, že na ponorce byl instalován
"špionský" čip, který způsobil selhání elektroniky.

A dále v podobném duchu. Jak říkám, ruštinu už dlouho nepoužívám, ale
PREDPOLAGAET rozhodně nelze přeložit jako NEVYLUČUJE.
Dle mého soudu si tyto informace co do validity i věrohodnosti nic nezadají
s kritizovaným odkazem. Stejně tak jsem tam mohl dát odkaz na stránky
zabývající se MEGem, tuzingem, UFO atd.
S ruskou technickou vyspělostí a smyslem pro detail mám rozsáhlé
zkušenosti - strávil jsem hodně času v bývalém SSSR, a nebyl jsem tam jako
turista.
Ledaže by to byl hoax :-) Vladimír Iljin = Vladimír ILJič lenIN :-)

JF