Jake jsou zkusenosti s provozem MCU Silab na +5V?

Milan milger@pobox.sk
Úterý Listopad 11 08:05:00 CET 2008

Zdravim

Mam skusenosti s C8051F120. Su to naozaj pekne a vykonne procesory, radost
pre chlapa odrasteneho na x51 ale....
Mozem povedat ze za urcitych okolnosti nie su vhodne do prostredia s velkym
rusenim.
Problemom su prave I/O a ich ochrana, teda aspon podla mojho skromneho
nazoru.
Po rokoch sme prisli na to preco nase zariadenie obcas "stuhne".
Pokial je I/O pin pouzivany ako vstup a signal prichadza z pomerne silneho
zdroja /hradlo TTL/, moze sa stat ze pri naindukovanom ruseni na spoji
pokial je hradlo v stave "H" zaberie ochrana pinu I/O a snazi sa zopnut na
zem /zviest naboj od naindukovaneho rusenia/.
Podotykam ze netusim pri akom velkom napati. Problem je ze tento stav
pretrvava aj ked napatie poklesne pod 1/2 Vcc. To sposobi ze hradlo dodava
prud pokojne 20mA aby udrzalo "H", ochrana to taha na zem a I/O pin je
"mrtvy". Obzije to iba pri zmene log. stavu na hradle. A teraz to najlepsie:
HW reset procesora nepomoze /preto ten zaver ze je to vec ochrany I/O pinu.
To je jeden z dovodov preco sme presli na ARM od Philipsu. Tam tento jav
nenastava.

Milan