Re: Jak na dobré uzemnění v běžném bytě ?

Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Pondělí Listopad 10 21:51:44 CET 2008

Měl jsem podobný problém. Nakonec jsem to vyřešil tak, že mám od
transceiveru
cca 6 m koaxu, na něm celkem 4 ks feritových nacvakávacích jader pro
zabránění
vf proudům chodit po kabelu. Pak mám tuner MFJ 902 a na jeho výstupu přes
balun 1:4
cca 8 m 450 ohmové dvoulinky , která vede na šilhavý dipól na střeše. ( 27m
+ 13.5m).
Myslím, že je to známé pod jménem FD4, ale nejsem si jistý.
Na všech pásmech to jakž takž vyladím, problémy byly jen na 14 MHz, kdy mi
lezlo
VF zpět do počítače, protože mám myš a klávesnici přes PS2 prodlužovací
kabely.
Pomohly opět nacvakávací ferity, dva závity PS2 šňůry do feritu a je všechno
v pořádku.
Snad to aspoň trochu pomůže.  Je pravda, že zem by se pokud možno neměla
používat jako součást antény. Anténa by měla být alespoň trochu symetrická.