Re: Jak na dobré uzemnění v běžném bytě ?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Listopad 10 13:47:34 CET 2008

V tom případě asi nezbývá, než:

1. Do serie s anténou umístit vhodný článek, který zajistí, že jí bude možno
na daném pásmu považovat za půlvlnný dipól napájený od konce, což je jediná
jednovodičová anténa, která nevyžaduje protiváhu. Tzn. aby si napaječ mohl
myslet, že je na něj připojen drát dlouhý lambda/2.

2. Ven vyvést koaxiál, na konec dát přizpůsobení pro půlvlnný dipól napájený
od konce. Tzn. symetrizace s transformací na velmi vysokou impedanci (v řádu
kOhm).

PH

From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
  děkuji za další náměty a příspěvky.
  Chtěl bych jen podotknout, že anténní tuner mám, bez něj bych si vůbec
nedovolil na ten kousek drátu zavysílat, protože SWR ochranám PA zase tak
moc nevěřím. Většinou zafunguje tak, že PSV-metr na rádiu indikuje PSV lepší
než 1.2. Samozřejmě se to nepodaří v pásmu 160m, na to je ta anténa skutečně
HODNĚ krátká, ale 80m už to jakž-takž naladí (a s tím pásmem, jak jsem psal,
problémy nemám, naopak, zlobí mně např. 20m, kde PSV-metr ukazuje skoro
čistou 1). Je to automatický tuner LDG AT-7000.
  Já tu otázku chápal spíše jako obecnou otázku dobrého uzemnění. Je mi
jasné, že délka zemních vodičů je rozhodující, ale proto jsem také použil 3
paralelně, aby to co možná mělo co nejmenší impedanci (oproti anténě), aby
energie skutečně tekla co nejvíce do antény a ne "na druhou stranu" :-).
  Jinak tu anténu jsem už konzultoval s pár lidmi na pásmu a překvapilo mne,
že se to dosti často takto dělá, např. jsem hovořil s někým, kdo měl anténu
jen tak hozenou do stromu před barákem a taky mu to vysílalo :-).