Chlazeni v PC - lze jen jeden verak ?

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Listopad 8 20:45:53 CET 2008

 8.11.2008, 20:29:50

Pokud si dobre vzpominam, tak muj prvni PC nemel na procesoru ani
chladic (nejake 386sx). Chladice a vetraky prinesl az nasledny pokrok,
pricemz mira pokroku je primo umerna poctu vetraku v PC. Docela by mne
zajimalo, kolik vetraku mel ENIAC, jestli uz se tomu nahodou zase
neblizime.
I v soucastnem PC mam pouze jeden vetrak, na zdroji. Na procesoru
(Athlon 1800) je pouze chladic, beznej hlinikovej za 120 Kc ventilator
jsem demontoval. Mezi CPU a zdrojem je "wind tunel" z tvrdeho papiru.
Pokud v PC nemate nejake jine, zrave komponenty, pak IMHO pro CPU s
TDP do 40-50W jeden vetrak staci bet nutnosti nejakych extremnich
konstrukci typu heat-pipe

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz