Chlazeni v PC - lze jen jeden verak ?

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Sobota Listopad 8 20:21:34 CET 2008

Komplet pasivně chlazený desky považuju za standard a je nesmysl kupovat
cokoliv aktivně chlazenýho. Ty malý větráčky akorát rychle odchází a dělají
kravál.
Chlazení CPU vyžaduje investici do pořádné pasivní části nejlépe z mědi.
Taky je třeba volit co "nejchladnější" CPU.
V případě, že to má být i trochu na hry, tak se dají sehnat i pasivně
chlazený grafiky, ale samozřejmě zase to nebude to nejvýkonnější na trhu.
No a case by měl být co nejděravější, aby z něho mohlo odcházet co nejvíc
tepla, protože jinak to ten zdroj nebude stíhat chladit a všechno se tam
bude dost vařit.
Jednu dobu jsem doma měl takový herní PC - pasivní CPU (Athlon 64, jedno
jádro tuším nějaký 3500+ nebo tak něco okolo), VGA (GF 7900GS), ale PC mám
trvale otevřený, takže se to celkem slušně chladilo. I tak CPU nešlo pod
50°C. Chladič byl nějaký Thermalright, masivní hliníkový pasiv se třemi
heatpipe. Měď by byla určitě lepší, ale tehdy nešlo nic sehnat.