Datasheet poradne elektronky

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Sobota Listopad 8 13:28:52 CET 2008

Ono je to o tom, ze to cloveka nejakym zpusobem musi bavit. Ja jsem po
pulrocnim kurzu zvladal nejakych 40. pak jsem prisel na bojovak a sednul si
tehdy k "poradnemu" prijimaci a nahodou se mi jako k vojenskemu knihovnikovi
dostali do ruky i radioamaterske knihy. A nejednou jsem objevil
radioamaterska pasma, informace o nich a uz to jelo. Zvidavost je to co vas
uci. Odkud kdo vysila, jak je to daleko apod.
Pak jsou asi tak dve hranice, ktere kdyz prekonate, tak je to jako vystoupat
na nejaky vrchol. Prvni je ta 60ka a pak to jde a druha pro nekoho 100 a pro
nekoho 120. Jinak ty wozduchy byly jen cisla a to s tzv. kratkou nulou
vysilanou jako "T", tj. jedna carka.
Ale samozrejme zvladam od te doby vsechno ohledne morse. Delal jsem leta
jako profesional a tak jsem nebyl prilis aktivni jako radioamater v
radioamaterskem vysilani. Proste jsem si nenosil praci domu. Morse neni
mrtve ani dnes. Bohuzel mi trochu branila i profese, kdy jsem musel zadat o
povoleni az u ministra a pred revoluci mi bylo povoleno navazovat spojeni
pouze mimo zahranici. Nebyl jsem u zadne STB. A kazdy radioamater asi
pochopi, ze to nemelo smysl. Proste jsem spadnul do nejake skatulky, kdy to
pan ministr cca po peti letech podani zadosti takto podepsal. Ale to uz je
pryc a ja se pak venoval pocitacum, ale profesionalne jsem to stale delal.
KV je veda a tusim v roce 2003 vysel clanek v casopisu Letectvi a K... ,
tedy jestli se to tak jeste jmenovalo a tam byl komentar k ceste naseho
tehdejsiho ministra zahranici do Australie. Cesta byla s mnoha zastavkami a
pripravovala se cca dva roky. Spojeni nebylo pres satelit, ale pres KV a
uspesnost byla vice jak 99%, desetiny na mne nechtějte. Nejdelsi vzdalenost
pres 11000 km. Pracujete s predpovedmi, jak kratkodobymi, tak dlouhodobymi,
se sondazi ionosfery a v tom jsou i dalsi lide, ktere tu nebudu bez jejich
souhlasu jmenovat i kdyz pracuji i jako radioamateri.
Hezky vikend Jindra Polivka