Dela se neco jako Low Power 555/556?

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Listopad 7 23:53:07 CET 2008

HTML příloha byla odstraněna...
Pry neni blbych otazek, jen jsou blbe odpovedi :-)
K veci, proc nepouzit napriklad doporucovanou ATtiny 11
spotreba na 5V sezere nejakych 1.2mA CM556 220uA tj. 5.4x mene
cena cca 45Kc VS 8 tj. 5,6x mene
pokud zverejnim konstrukci s 556 postavi si to i pepa z horni dolni, pri pouziti MCU je zde problem
CM556 zvadne na vystupu 100mA u MCU odhaduji o rad mensi zatizitelnost
CM556 jede i na 12V a muze mit na vystupu 12V MCU nikolivek
V me konstrukci dokonce MCU mam a popravde by mohl tu 556 zastoupit, ale pokud pouziji MCU na pouhe generovani nejakych pulsu znemoznim si MCU poslat do standby ==> roste spotreba. Zaroven je pomerne obtizne generovat nejake pulsy a zaroven vyrizovat IRQ od 8 pinu na kterych by se teoreticky mely vracet.
Jsem priznivce MCU, cpu je i do kde ceho, ale obcas neni nad 556 :-)
-
Od: Michal HW
Přijato: 7.11.2008 16:59:32
Předmět: Re: Dela se neco jako Low Power 555/556?
Je to odpoved na otazku. (Asi ne vzdy pujde nahradit 555 procesorem) Jen si je treba pripustit ze puvodni otazka byla spatne polozena.
Bohuzel se s tim setkavam casto. Nekdo chce neco udelat. Neumi to a proto si pozve odborniky. Dotycna osoba misto toho aby to udelala co nejlepe, to udela zcela blbe podle puvodniho zadani. Pritom staci chvili popremyslet....
Michal Gregor