OT: HDV kamera & digifotak ??

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Pondělí Listopad 3 17:30:42 CET 2008

Plně souhlasím,
jsou i dražší kamery, které umí i plné snímky a mám ji. Ale ani pak to není
o tom co umí dobrý digitál. Asi si jde pomoci deinterlací, ale nepoužívám
to, protože to nepotřebuji. Info najdete třeba na v konfeře na grafika.cz -
digitální video nebo na tvfreak.cz. Raději použiju foťák a mám to bez
problémů, jak jsem tu již psal. Převod několikastránkové smlouvy je otázkou
pár sekund a ty tři, či čtyry chybky mi najde poté word apod. Focení kamerou
není nic moc. Třeba je to již někde jinde a něco mi uniklo, ale HD zatím
nepotřebuji a do amatérské HD kamery rozhodně nepůjdu.
Jindra Polívka

Dovolim si trosku nesouhlasit.
Priznavam, ze sice neznam vsechny zaznamove rezimy u novych HD kamer, ale u
"klasicke" Mini-DV plati, ze z normalniho videa pri pohyblive scene ostry
obrazek udelam stezi. Kamera totiz snima pulsnimky a teprve ze dvou
pulsnimku udela "snimek" cely. Z toho vyplyva, ze pohybujici se objekt
(napr. ruka, noha) je v kazdem pulsnimku na jinem miste. Naopak tak pro
normalni oko vznika dojem plynulejsiho pohybu. Staci si zachytit takovouto
dynamickou scenu (dva pulsnimky) a nechat takto vznikly snimek prehrat jako
stacionarni obraz na normalnim (tj. CRT) monitoru....  Samozrejme existuji
ruzne programy, ktere tohle umi kompenzovat ... Ale jak jiz bylo receno -
nekdo je nadsen fotkou z mobilu a nekdo hleda mouchy na zrcadlovkach s plnym
formatem snimaciho cipu.

Martin. persich@transcon.cz