OT: Robotour - pravidla

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Květen 28 17:10:14 CEST 2008

> Bohuzel ne :-)

> http://robotika.cz/competitions/robotour2008/cs
>
> http://robotika.cz/competitions/robotour2006/src/stromovka-map.png
>
> http://robotika.cz/competitions/robotour2006/results/route-map.png
>
> http://robotika.cz/competitions/robotour2007/results/route-map.png
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ehm, dival ses na ty stranky, na ktere odkazujes ?

To, co se pise v zadani, je jen jinak receno to, co jsem napsal vyse :-)
*********
Úkol
Úkolem robotů je v zadaném časovém limitu 30min projet dráhu cca 1km
dlouhou. Roboti musí být plně samostatní, nesjíždět z cesty a správně se
rozhodovat na křižovatkách podle zadané mapy.
Trasa
Trasa bude vybrána z mapy chodníků ve Stromovce jako posloupnost na sebe
navazujících segmentů. Každý segment má přiřazeno jedno písmenko a trasa
tedy bude určena svým kódem (např. rok 2006 ABCORSTUO, rok 2007 AEDCHIJLW).
*********
Oznaceni segmentu neposkytuje zadne implicitni udaje o trase, ale pouze udaj
o startu a cili v ramci segmentu. Kudy se dostanu ze zacatku segmentu na
jeho konec, je zcela v rezii robota. Nesmi pritom sjet z cesty - zde
predpokladam, ze terminem "cesta" se mini fyzicky objekt (cesticka v parku
nebo jeji analog), nikoliv predepsana geometricka trajektorie.
Bylo by pravdepodobne mozne tuto konkretni ulohu vyresit vyuzitim DGPS nebo
jiné formy presne lokalizace polohy - je treba jen predem vytycit koridor,
kterym se muze robot pohybovat, a za jizdy kontrolovat, jestli se robot v
tomto koridoru pohybuje. Krabice v ceste se samozrejme musi detekovat. Ale
ruku na srdce - oc je to zajimavejsi, nez resit pohyb manipulacniho voziku v
tovarni hale podle nakreslene cary ? Nejak by mi v tom chybela ta vyzva.

Jiri Foldyna