osciloskop - kam tento svet speje :-)

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Květen 28 12:36:59 CEST 2008

Tak si zkusme predstavit tyc. Ciste princip, zamysleni, neresme jeji
zakonceni kvuli odrazum atp., problemu to ma jiste dost. No a do te tyce
zapicham pekne jeden vedle druheho ADC, ovsem s tim, ze budou mit
dostatecne rychly vstup az samplehold obvod, v cemz alespon ja vidim
jedno z nejvetsich kouzel, coz muze byt take tim, ze malo vim. Do jedne
strany tyce pustim signal. Ted z oscilatoru spustim vsechny samplehold
zaroven, tedy po stejne dlouhych dratech z oscilatoru) a budu je
spoustet tak rychle, ze se mi akorat presne napoji signal. Zkratka ze
100ks 100MSps ADC udelam 10GSps. Jinymi slovy ten signal rozprostreny v
case (delkou te tyce) nasampluju vzdycky paralelne x vzorku tak, abych
to stihal - treba beru vzdycky 10ns prubehu zaroven. Jo, vysledna sirka
sbernice pak bude treba 800b, ale kdo by na to u principu koukal, stejne
jako na 2m dlouhou tyc a problemy s ni spojene ;).

--
Jiri Bezstarosti