OT: Robotour - pravidla

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Květen 28 00:54:35 CEST 2008

Zkusme neco konkretniho, at to nejsou tak moc plane reci. Ono se tim
ukaze, ze ani jednoduche reseni, neni tak jednoduche ;).

Predstavme si pidalku ci vahadlo a nebo jak to nazvat, ktera prenese
zatez, otoci se na stojici noze, stoupne si na druhou, pootoci ... Merit
jen ta pootoceni moc nejde, i kdyz jsem si pri pocitani hooodne fandil,
dopocetl jsem se po 1km mozne odchylky az 22.5 stupnu a to jsem pocital
s odecitam natoceni na 16000 dilku a tisici kroky do cile =
360deg/16000dilku*1000kroku. To by neslo. Mozna presny elektronicky
kompas, tim by se mi ty chyby v uhlech srovnavaly stale na stupne v
absolutnim natoceni v prostoru a mozna v kombinaci se snimanim toho
natoceni ... no uz asi zase fantaziruju, na kompas se taky moc
spolehnout neda, pac projede kolem kusu nejakeho zmagnetovaneho deklu a
je to. Ono by to chtelo i hodne presnou mapu terenu, protoze nejake to
prevyseni by mi zase trochu rozhodilo vzdalenosti. Neni to tak snadne.

Takze dva portaly v sobe, pohyb jen posunutim jednoho, polozenim a
posunutim druheho. Robot dela jen pravouhle kroky. Rekneme, ze potrebuju
mit presnost po 1km pohybu alespon na 1metr. Takze nemohu pri jednom
posunuti, pri 1000 krocich do cile, udelat vetsi chybu, nez 1mm. To je v
terenu, ac je rovny, dost drsny pozadavek. Navic neudelam pri takovem
usporadani jen 1000 kroku na 1km.

Ano, chyby se budou scitat v ruznych znamenkach a dost se jich tim muze
vytratit, ale rikam si, ze to uz je pak hra s nahodou, jak se mi to kdy
secte. Vetsinou dobre, ale nahoda je blbec, znate to.

Nebo neco dumyslnejsiho. Pod robot kameru dolu, ohradit ji proti
okolnimu svetlu, slusne nasvitit a rozlisovat posuv obrazu, asi tak, jak
to dela opticka mys, ale trosku lepe. No malo vypocetniho vykonu to asi
zrovna nevezme a jak by to fungovalo, cert vi. Nakonec z planovaneho
rozliseni te kamery a rozmeru snimane plochy pod ni, se to da ohledne
presnosti spocitat (pokud se to ovsem nekdy taky nesplete).

Pochopitelne vsechna jednoducha reseni chteji jeste jednoduche, ale
spolehlive senzory, aby se dalo vyhnout prekazkam. To je ovsem dalsi
problemek, resitelny, ale zase ma sva uskali v tom, co kdy a kde muze
jak selhat.

Napadu muze byt miliony a ted jsem uvedl jen ty nejjednodussi a co mne
napadlo ohledne pohybu po predem zname trajektorii a ani tak to nevypada
moc snadno.

Cukani sice mam, ale zase zustane jen u planych kecu, protoze at to
vypada sebejednoduseji ci sebesloziteji, casu to vezme v kazdem pripade
spoustu a pritom je pravdepodobne, ze by mne takove dilo stavene po
nocich ve finale spis vic rozladilo, nez mi udelalo radost.

Je docela pozde, mozna jsem se v pocitani i tak jednoduchych veci nekde
utal, ale bajecne jsem se odreagoval od makacky, takze kdo docetl az
sem, diky za pozornost ;).

--
Jiri Bezstarosti