OT: Robotour - pravidla

ondra luciusb@centrum.cz
Úterý Květen 27 12:15:05 CEST 2008

Jan Waclawek wrote:
> Dakujem za odpovede.

> Fajn, a ked ma nieco napadne ale nenapadne ma ze by vam to mohlo vadit, a bude vam to vadit ked to predvediem pri sutazi, tak ma diskvalifikujete na mieste?

Ano! Ale myslim si ze za pouziti zdraveho rozumu na obou stranach, jsou
mnoziny toho co my povazujem za neprijatelne a toho co soutezici
povazuji za natolik vpohode, ze to ani nestoji za dotaz, dostatecne
disjunktni. A navic teda nebude tym diskvalifikovan, ale pouze se mu
zakaze provadet to co se nesmi.
> Vobec mi nejde do hlavy, preco sa branite variabilite. Najprv tvrdite, ze chcete podporit kreativitu, ale potom zacnete hovorit, ze toto a tamto sa nesmie. Typicky priklad su tie majaky - ja sa nepytam zbytocne, presne k tomuto som mieril. IMHO fungujuce (a samozrejme splnujuce bezpecnostne/legalne limity atd.) majaky a ich detekcia v terene (s uvazenim pohybujucich sa osob, predmetov v okoli atd.) je tak zlozita vec, ze sa do toho vobec neoplati ist, resp. znamenaju vyzvu mozno vacsiu ako nejake kamery atd., kam to chcete tlacit. Naopak, vyslovnym povolenim navigacie podla existujucich vysielacov atd. obmedzujete potencialnu pouzitelnost takehoto robota na miesto, kde sa taka siet vyskytuje, t.j. robot bude fungovat len a len v tom mieste, prip. ak je do urcitej miery adaptabilny, tak bude fungovat napr. v meste ale na vidieku nie.

To je otazka zamereni souteze, Robotour byla odjakziva myslena jako mala
DARPA. Kde nasim vysnenym cilem neni autonomni bojove vozidlo, ale
autonomni auto. Proto se zabyvame jezdenim po cestickach a ne v terenu a
proto nepovolujeme umele majaky. Ukolem je robot, ktery umi jezdit po
existujich cestach (silnicich).
> Ono tie majaky mozete pokojne zakazat, to je v poriadku, ale potom tam ten jeden riadok do pravidiel dajte a bodka. Od toho nenarastu na 50 stran.

No muzeme to tam pridat, asi jako nejaky faq, ale jinak bych rekl ze to
je schovano v tom, ze robot musi autonomni.

> Aha, chapem, dakujem. Tie lavicky to bude ozaj problem, ak by sa malo jednat o tykadlo/rameno ponad okraj chodnika.

> Napr. hovienka od psov? ;-)
> Urcite prekazky musia byt dovolene preskocit ci rozslapnut.

Samozrejme, proste pouziti zdraveho rozumu.

> Staci povedat trebars 10 cm a vyssie, ta krabica je urcite vyssia a hovienka byvaju typicky nizsie... ;-)

Ano umele prekazky budou alespon 10cm vysoke,
Ondra