OT: Robotour - pravidla

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Úterý Květen 27 08:25:50 CEST 2008

> Tak som si ich pozeral... No, nie je to o nic jasnejsie ako tie vlanajsie, ja tam nachadzam spustu veci nedefinovanych. Je viem ze to vsetko definovat nejde, ale potom sa blbo vobec o tom debatuje, ked nie su jasne ani take pomerne zakladne otazky.

Existuje kontaktni formular primo na strance, na robotice se daji
dohledat na strance s kontakty maily na autory, existuje forum o
robotech, kde odpovidaji, existuje dokonce forum pro robotour, takze
prostredku ventilovat, ze neco chybi, je pomerne dost....

> Napriklad nenachadzam odpoved na Petrovu Zahradnikovu otazku, co sa stane ak v kolone len jeden z robotov vyboci, a ostatne trebars aj s nakladom dojdu do konca useku.

Je tam jednoznacne receno, ze kdyz nektery z robotu vyjede, tak
vypadava on a vsichni za nim, to je malo specificke? Z pravidel:
"Navíc pokud robot vyjede z cesty, aktuální pokus končí pro něj a
všechny roboty v koloně za ním."

> Nie je mi jasne, ci pri vyboceni je mozne robota nejako zinicializovat, napr. polozenim na presny bod zaciatku nasledujuceho useku; alebo ho jednoducho "niekam" polozia a nech si poradi sam.

Nen i, to bylo loni a usnadnovalo to zivot slepeckym robotum, proto
lze jen robota upozornit, ze jede blbr, ale nesmi se to manualnim
zasahem napravit. Pravidla: "Přidání tlačítka ERROR a zrušení možnosti
návratu robotů na cestu po vyjetí. Na roboty se během soutěže už nesmí
sahat!"

> Co je definicia vybocenia? Napriklad, ak bude mat robot ramena vo vzduchu, ktore ponesu nejake snimace, a tie ramena budu trcat do boku ponad travnik (co je dost logicke usporiadanie), ale pritom "nestupi" na travnik podvozkom, rata sa to za vybocenie?

Ale no tak. Za vyboceni se pocita, kdyz robot nejakou spou casti zacne
demolovat okoli cesty. Vzasade by se dalo rict, ze kolo mimo asfalt
Znamena vyjeti. Kdyz je kolem udusane blato, tak to tak striktni neni,
kdyz je kolem drahe rosarium, tak je to velmi striktni (aby nas tam
planetarium jeste za rok pustilo). Senzory jsou v pohode, pokud to
nmebude treba slepecka hul s kilovym zavazim, ktera busi do ruzoveho
kere u cesty....

> Nevidim stanovene rozmery robota ani rozmery prekazky. To moze byt potom v praxi problem, ak sa robot nebude moct prekazke vyhnut jednoducho preto, lebo je privelka alebo polozena nevhodne tak, ze pre robota neostane miesto. Alebo som nieco prehliadol?

Rozmery robota zavisi na uvazeni autoru s tim, ze velky robot proste
vsude neprojede (Tatra 815 je taky legalni auto a k nam pred barak
proste nezajede). Prostredi je zname, takze neni problem si ho
prohlednout a prizpusobit se. Od oka nejuzsi misto bude cca 1.5m
Rozmer prekazky je receny, ze Zabere maximalne pulka sirky cesticky,
coz se lisi podle mista umisteni :) Pravidla: "Za typickou (umělou)
překážku se považuje například figurant či papírová krabice od
banánů."

> Inak, co sa tyka tej predchadzajucej debaty, vcelku by som bol ochotny sa stavit, ze s podobnym usilim ako riesit inteligentne senzory a presnu GPS by bolo mozne celu zalezitost riesit len a len odmeriavanim vzdialenosti (ono to usilie nie je trivialne v ziadnom pripade). Ale zrejme najpriamejsie k uspechu povedie nejaka zdrava kombinacia pristupov.

Tohle uz tu bylo probrano x-krat, cilem jsou inteligentni roboti
(rozumejte interagujici s prostredim)

> Su tu este vobec taki ktori by boli ochotni podporit moje prehlasenie, ze hladame skupinu studentov ci inych zaujemcov, ktorych sme ochotni podporit najma neplodnou debatou? ;-)

Ja jsem jetos na termin souteze mimo CR, takze se nehlasim...

KR