Ako vypocitat teplotu vodica?

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Čtvrtek Květen 22 17:52:47 CEST 2008

Pro jednoduchost, pokud se zanedba zmena odporu s rostouci teplotou,
tak to bude takto:
deltaT=U*I/tepelna_vodivost  (udana ve W/K)

jedna se zde o tepelnou vodivost povrchu CELEHO DRATU (prostup tepla ze
dratu do okoli).
Pro odhad tepelne vodivosti mezi vzduchem a dratem muzeme pouzit:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sou%C4%8Dinitel_tepeln%C3%A9_vodivosti

Je treba si ale uvedomit, ze vysledky jsou jen velmi orientacni, jelikoz
je treba brat v potaz, zda je drat horizontalne, ci vertikalne, zda kolem
nej bude proudit vzduch, ci ne.
Pri vissich teplotach bude take cast energie ztracet zarenim
(i v neviditelnem spektru jako infracervene).

http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan-Boltzmann_law

Takze se nam rovnice zmeni na tvar:

 U*I = deltaT*tepelna_vodivost + vyzareny vykon

Vyzareny vykon je funkci T, takze mame o zabavu postarano.

Pokud si to jeste zdokonalime tim, ze budeme uvazovat ze dodany
vykon je funkci T (nejlepe relny zdroj napeti s nezanedbatelnym vnitrnim
odporem), tak mame opravdu co delat :)).

	Slavek