Spojeni vystupu stabilizatoru

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Květen 18 11:49:56 CEST 2008

2008/5/18 Marek Sembol <hwm.land@gmail.com>:
> Hezke ranko:)
> Problem s nizsim napetim na vstupu nez na vystupu znam, toto vsak neni
> tneto pripad. Oba vstupy budou spojeny a na napeti vzdy vyzsim, nez
> kazde z vystupnich.
> A na co je to potreba - no v jednom navrhu mam 2 napajeci vetve (3.3V
> a 5V), ale obcas by mi vyhovovalo aby obe jely na 5V. Coby
> nejjednoduzsi mi pripadal jumper, kterym bych je (v pripade potreby)
> spojil. Proste se mi nechtelo prekopavat navrh tistaku a v soucasnem
> navrhu na 3-pinovy jumper proste nemam misto:)

Tak tohle mi připomíná řešení na mainboardech pro Pentium - první
procesory měly jen jedno napájení 3.3V, pozdějc se rozdělilo na
napájení I/O a jádra (např. 3.3V a 2.8V). Na MB byly oba stabilizátory
a obě napětí, pokud se tam ale osadil starší procesor, tak se to
myslím řešilo přesně takhle - jednoduchým jumperem, kterým se spojily
výstupy z obou stabilizátorů - resp. i kdyby se tam nedal, tak se to
spojilo tak jako tak v procesoru.

Udělějte si pokusný zapojení, a změřte si kam teče proud. Pokud
nepoteče do výstupu toho s menším napětím, tak bych nečekal žádný
problémy. Resp. něco málo tam možná poteče, ale řádově miliampéry,
rozhodně to nebude ta 1,5A coby maximální proud toho LM317 - a když
jo, tak holt shoří a budete mít jasno ;).

P.K.