OT: Hledám kompaktní fotoaparát

JD jirkonf@seznam.cz
Sobota Květen 17 17:57:30 CEST 2008

Dovolim si takovou malou poznamku k tem empeetrojkarum... :)

Pouzivam uz dlouhou dobu k plne spokojenosti prehravac iRiver chromex
(imp-150), coz je discman ktery umi cda/mp3/wma. K tomu mam sluchatka
Koss UR-40. Jelikoz prehravac je na dnesni pomery vetsi, obcas si
nekteri kamaradi neodpusti poznamky typu "proc furt tahas ten starej
tezkej kram co musim met v batohu, kup si poradnej mobil/prehravac jako
mam ja...". S jednim z nich sem proto provedl maly test - mel mobil
K750i (se kterym se dost chlubil v te dobe) + redukci na 3.5 jack (takze
k nemu sli pripojit obyc sluchatka). Nahrali sme do nej tedy mp3ku co
sem mel i na CD a porovnali kvalitu prehravani stareho iRiveru a K750i
(pouzili sme k tomu ty moje Kossy). Vysledek: to co leze z K750i je s
kvalitnima sluchatkama hruza, obzvlast kdyz vite jak ta sama skladba
hraje na lepsim prehravaci. Pripadlo mi to jako by dekoder nedekodoval
vsechno co v te mp3 bylo. Nedokazu to slovne popsat, ale ten zvuk mi
pripadal jak kdyby ta mp3 mela vyrazne nizsi bitrate, ale na druhou
stranu se tam neprojevovaly artefakty mp3 komprese pri nizkem bitrate,
proste to bylo takove zastrene, slepene, nevyrazne. Nevim jestli za to
muze dekoder, D/A nebo oboje. Pri pouziti obycejnych sluchatek to zas
tak vyrazne neni ale rozdil tam je. Jelikoz byl tenhle kamarad shodou
okolnosti i majitelem stejneho iRiveru jako mam ja, po tomhle testu ho
opet vytahl ze skrine, oprasil a zacal pouzivat :) Sluchatka ma klasicke
Kossacke porta pro - i na nich je rozdil iRiver/K750i velmi vyrazny.

Pak sem jeste porovnaval iRiver s ruznyma mp3 flashkama co sem opravoval
znamym (vsecko noname cinske) a i tam si dovolim rict ze to nikdy
nehralo tak jak iRiver (vzdycky sem testoval s vyplym EQ, ktery
nepouzivam ani na iRiveru - neni to potreba). Je to asi tim ze dneska se
setri uplne na vsem :( Taky obsah toho iRiveru je bohatejsi nez
AJT/Sigmate chip, FLASH a nejaka bizuterie (coz je obsah bezne flashMP3ky).

Takze s sebou dal taham svoje "zavazi" a vzdycky kdyz nekoho vidim s
nabusenejma sluchatkama pripojenejma do cinskeho playeru nebo mobilu tak
se musim pousmat.

CO se fotaku tyce tak mam nejaky stary Canon A-40 ktery byl dokonce
utopeny v mori, nicmene doted funguje paradne (po vycisteni). Na bezne
fotky ktere se prohlizi na monitoru / posilaji znamym po netu ty 2mpix
bohate staci, i 10x15 fotka z toho de udelat slusna, ma manualni
rezim... Opet nemam duvod menit za neco co by melo xy megapixelu, bylo
silne jen pul milimetru a umelo 150 automatickych rezimu z kterych sou
opravdu pouzitelne 2...

DrozdJ