[OT] Hled ám kompaktní fotoapará t

Du ąan Doleľ al duffa@inMail.cz
Pátek Květen 16 20:08:35 CEST 2008

Hmm, ted jste mne dostal, beru to jako fakt ale proc tomu tak je nevim a funkci CCD znam natolik povrchne ze si vubec netroufam dumat nad tim cim je to zpusobene. Zkusim neco vygooglit.

Dusan Dolezal

---- Původní zpráva ----
Od koho: Vláďa Anděl <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Datum: 16.5.2008 17:39:00
Předmět: Re: [OT] Hledám kompaktní fotoaparát

Jen bych se zeptal. Proč malý čip má i malý dynamický rozsah? Já myslel že
je to dané převodníkem (netuším jestli je integrovaný přímo na čipu nebo
zvlášť). Přece když je dost světla (nastavení na malou citlivost), měl by z
toho lézt kvalitní signál. Nebo je to snad omezené tím že malý pixel pojme
jen malý náboj a pak by se to začalo "rozlévat" do sousedních? Taky jsem
přemýšlel proč u kompaktů často nejde nastavit méně než 100 ASA a u mojí
Minolty A200 jde i 50. Je to snad tenhle dĹŻvod?