RE: Hledám kompaktní fotoaparát

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Květen 16 12:26:23 CEST 2008

Ja jsem zene koupil jako darek Ixus 75 (defacto presne totez co 70 jenom s
vetsim displejem) jakozto digitalni sperk do kabelky a ja si teda stezuju.
Optiku maji Ixusy pomerne kvalitni, ale fotky ze 7mpx jsou proste
impresionisticke maluvky (samozrejme kdyz se rozumnym algoritmem zmensi na
rekneme velikost obrazovky tak to aspon na nizkych ISO je celkem
bezproblemove). Hlavne ale nerozumim tomu proc firma ktera je leaderem v
digitalni fotografii vyrabi fotak ktery prakticky vsechny fotky
preexponovava (to se tedy jakz takz dalo spravit trvalou korekci -1/3EV,
udajne to delaji snad vsechny jejich kompakty, pritom mirna podexpozice by
byla logictejsi), proc pri nastaveni ISO na automatiku VZDYCKY pri foceni z
bleskem pouzije ISO 200 i kdyz stojim metr od objektu a zbytecne to pak
sumi, na tech ISO200 uz dost viditelne i po zmenseni (to jsem vyresil
prepnutim na manualni ISO, ale uz se to pak neda pouzivat jako uplny
automat), od jejich slovutneho "inteligentniho" nevimkolikabodoveho AiAF
jsem nastesti necekal nic moc hned od zacatku, coz se potvrdilo, ty body to
vybira spis nahodne nez nejak ocekavatelne, ale to se da opet spravit
vypnutim teto "vymozenosti" a ostrenim na stredovy bod (s prekomponovanim,
na to je zena nastesti zvykla). pritom to jsou vsechno veci ktere nejsou
zadny problem, je to jeden radek nekde ve FW :-(

OVSEM POZOR! To co jsem napsal vyse je muj poznatek, zena je z toho fotaku
nadsena (no jo, je peknej, to uznavam :-) a i kdyz uz je ze mne trochu
zblbla a diva se na fotky trochu kriticteji, tak s temi co z toho lezou je
spokojena. A plno dalsich je spokojenych i s temi co z toho lezou v
defaultim nastaveni (preexponovanymi, zasumenymi, a rozmazanymy, resp.
zaostrenymi nekam nesmyslne), spousta dalsich je spojena i s temi co lezou z
podstatne horsich fotaku, a jeste vic je takovych co jsou spokojeni s tim co
leze z mobilu (a nekdy je to sila). A vo vo vo tom to je.

Nechci vypadat jako ten expert co vsechno pohani nicmene tak jak byl polozen
dotaz predpokladam ze tazatel ma narocnejsi oko, ze vi ze ty fotky z
dnesnich digitalu nejsou nic moc a chce neco lepsiho. A v optice zpravidla
neni problem, problem je prakticky vyhradne ve velikosti cipu. S tou vsechno
stoji a pada.

Dusan Dolezal