Problemy s programovanim PIC16F873A

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Středa Květen 14 11:04:38 CEST 2008

Zdravim

delam prilezitostne ruzna udelatka s PIC 16F873A a de fakto celou dobu bojuji s obcasnou (nekdy temer trvalou) neschopností programovat PIC.
Zacal jsem s nb s win, jako programator jsem pouzival ten na LPT od J. Bezstarostiho s IC Prog. Normalne mi fungoval - pak se stalo necoa uz jsem s nim nenaprogramoval ani jeden cpu. Pritom elektricky byl 100% v poradku.
Pak jsem si koupil nový PC a zkousel pouzit tento programator v Linuxu - taky ani tuk.
Rekl jsem si ze to nemam zapotrebi a poridil jsem si ICD2 klon od MK (Kosti).

Pripojil jsem ho k seriovemu portu PC a z PikLabu normalne naprogramoval.
Ted jsem ho potreboval znova pouzit a opet jsem se dostal do stejneho stavu jako na zacatku.
Programator mi nebyl schopen ani nadetekovat chip, tak jsem provedl zkraceni spojovaciho kabelu mezi ICD2 a zarizenim na necelych 20cm kabelu.
Chip se jiz detekuje korektne, nicmene po vypaleni mi hazi chybu nejcasteji (cca 99%) na adrese 0x004 s tim, ze ma by neco zapsano a je tam neco jineho (ale neni to 3FF).
Ovšem když provedu pouze čtení tak dostávám plně smazaný chip (3FF)

Jen podotykam, ze mam cpu asi 4 a 2 jsou uplne nove a chova se to na vsech velmi podobne.

Jak zdetekovat kde je problem?

Dekuji

S pozdravem

Petr "Zapik" Zapadlo