Re: Odchází LED v podsvícení

aze azehw@volny.cz
Středa Květen 14 10:06:07 CEST 2008

To je myslim to, co jsem "v praveku" techto stabilizatoru nekde cetl. Napeti
na vystupu bez zateze vyleti po zapnuti vysoko a vrati se. LED je vlastne do
urcite urovne zatez naprazdno. Mozna by stacilo dat na vystup jako trvalou
zatez odpor cca 1 k a pro jistotu nejaky maly seriovy a za nej transil.Nebo
jiny stabilizator, napada mne treba LM340T (je jako 78xx TO220).
AZE

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 14, 2008 9:02 AM
Subject: RE: Odchází LED v podsvícení

Ještě jedna poznámka. Většina stabilizátorů 78XX a podobných VYŽADUJE
nějakou minimální zátěž. Ono je to dokonce v DS napsané, ale kdo by četl DS
(a hledal mouchy) u tak notoricky známé věci jako nejběžnější stabilizátor
že :-)). Taky jsem na to dojel. Teď už si nepamatuji kolik má ta zátěž být,
ale mám pocit cca 5 - 10mA. To by asi podsvětlení mělo splňovat, ale radši
bych to ověřil. Pokud tam ta předzátěž není, může se stabilizátor chovat
"zajímavě". Třeba zakmitne, nebo z něj leze vyšší napětí apod.

Martin.