HW.cz - MCU.cz - Amaro

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Květen 12 19:10:23 CEST 2008

Myslim ze v tvojom pripade chces uverejnit nejaku konstrukciu preto ze
si nieco postavil a chces sa s tym podelit, resp. zviditelnit sa. Ked to
ludia zhladaju zaujimave a postavia si to bude to este lepsie. Ako
pises, aj ja si myslim ze pokial je konstrukcia potencialne zaujimava
chod s tym do casopisu a potom urob stranku, ktora konstrukcii zabezpeci
"nesmrtelnost" lebo bude stale online.
Uverejnenie v casopise ti tiez prinesie nejaky honorar ktory ciastocne
alebo uplne pokryje naklady na projekt.
Pokial si myslis ze na konstrukcii ktoru zverejnis zarobis je to naivne
a pokial si myslis ze na tom zarobi niekto iny je to klasicka autorska
paranoja. Tiez som touto fazou presiel :-) Konstrukciu do ktorej si
investoval vela dusevneho vlastnictva a ma potencial nieco zarobit
nebudes uverejnovat v casopise. Na druhej strane si nic nemalujme na
ruzovo, konstrukcie ktore sa zverejnuju v casopisoch nie su zase az tak
uzasne ze by po tom niekto okamzite skocil a za tvojim chrbtom zacal
vozit kontajnery z Ciny (nemyslim konkretne tvoju, plati to skoro o
vsetkom vratane nasho generatora s DDS).
Ak je konstrukcia jednoducha tak si to doma opajcne hocikto a nic z toho
nebudes mat.
Ak je konstrukcia zlozitejsia a atraktivna na postavenie bud das k
dispozicii vsetky vyrobne podklady a ludia si to vyrobia sami s rizikom
ze to niekto bude vyrabat a predavat za tvojim chrbtom (znova ta
paranoja), alebo do toho investujes ty a nakupis material/das vyrobit
komponenty za svoje a budes sa modlit aby sa to predalo.
Ak to chce niekto vyrabat vo velkom tak si to postavi odznova sam,
konstrukcie ktore su uverejnovane v nasich casopisoch potrebuju
maximalne jednotky dni na to aby si ich kompletne opajcol z poskytnutej
schemy, resp. aby si prepisal software ked nie je k dispozicii.
Alebo skusis ponuknut nejaku pridanu hodnotu a tak donutis ludi aby si
kupili u teba a ty na tom nieco ziskas. Toto je ale velmi tenky lad, nas
narod je velmi vynaliezavy a vychcany.
V kazdom pripade je moj osobny nazor ten ze na zverejneni hociako dobrej
konstrukcie proste nezarobis, bud je maly a nesolventny trh alebo sa to
zacne vyrabat podomacky (vid napriklad spickove zosilnovace dpa a ich
milion klonov na doma postavenych doskach).
Zverejnenim konstrukcie akurat trochu posteklis svoje ego, tym ze budes
mat svoje meno v casopise. V casopise do ktoreho moze prispievat takmer
hocikto lebo maju zufaly nedostatok kvalitnych konstrukcii.
b.