OT: programovanie a styl, was: Casovace pro AVRka

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Květen 10 10:26:17 CEST 2008

>No, ono to ale s jazykem souvisi ;)
>
>Proste kdyz mate program, nebo jeho urcitou funkcni cast (funkce atd.)
>uelanou tak, ze se vleze "na jednu obrazovku", je to daleko prehlednejsi
>a lip se to cte. (BTW, proto taky v "coding-style" nektrerych open-source
>projektu je vyslovne uvdeno, ze se komentare maji pouzivat jen, kdyz je
>skutecne co komentovat a nepopisovat kazdou trivialitu... proste to jen
>pridava zbytecny sum do zdrojaku)

Toto je, mierne povedane, trocha odveci nazor.

Dnes, ked mate pred sebou televizor (lepsie dva-tri) s rozlisenim 2000x1500, vypoctovy vykon a kvalitne prekladace adekvatne na to aby ste kazdy mensi celok uzavreli do samostatnej funkcie, editory, ktore vedia folding aj rozne ine vtipky, nie je problem udrzat na jednej obrazovke akykolvek vacsi celok vratane komentarov. Samozrejme, komentare musia byt funkcne.

Alebo sa to da robit aj uplne naopak, napisat najprv komentare, popisujuce zelane spravanie programu, a k tomu metodou zhora nadol samotny program - vid hesla "literal programming", "intentional programming" a pod.

K niektorym open-source projektom, najma kde sa jedinci s urcitymi drobnymi uchylkami realizuju prave v duchu hesla "program je najlepsi komentar", som sa uz  niekedy zaciatkom roka vyjadril.

wek