RE: OT:Kolik stojí ohřev 1 litru vody

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Květen 9 16:10:37 CEST 2008

No vida nez jsem vas stihl opravit, opravil jste se sam :-)

Pro  doplneni, na ohrev 1kg vody o 79C (99-20) musime vode dodat 91.877 Wh
energie.
Spolu s vodou jste "neuzitecne" ohrival i nerez hrnec, rekneme ze ma i s
poklici ma take 1kg, k ohrati o 79C se spotřebovalo 10.27Wh.
Suma sumarum na plynu s nerezem jste dosahl ciste ucinnosti 41% respective
46% pokud budeme pocitat i energii do hrnce.

Pro zajimavost jsem pokus zopakoval na nasem "turbo" sporaku, který ma
ponekud promakanejsi horaky a 1l v nerezu jsme ohral pomoci 199Wh
tj. s cistou ucinnosti 46%.

Ach jo...
Každý dobrý skutek budiž po zásluze potrestán - tady se trestám sám veřejnou
blamáží. Ale děkuji vám oběma, donutili jste mne zabývat se fakturami, což
byla dosud doména mojí ženy. Takže jsem zjistil, že oba distributoři energií
- plynárny i elektrárny uvádí tu cenu vždycky rozdělenou na cenu za
distribuci a cenu za vlastní produkt. Takže i v případě plynu jsem udělal
stejnou chybu a počítal pouze distribuci.
Konkrétně 0,144Kč/kWh (distribuce) + 0,693 Kč/kWh (plyn) = 0,837 Kč/kWh.
To byla první chybka.
Druhá chybka byla v odečítání objemu plynu. Oprava:
Objem plynu u prvního byl 0,0200 m3, u druhého 0,0212 m3, spalné teplo mi
počítají plynárny jako 10,5586 kWh / m3. Tok plynu tím vychází 21,2 litrů /
410 sec = 0,046 l/s tedy 165,9 l/h, což je 0,1659 m3/h tedy 1,75 kW. Takhle
už je to asi lepší...
Bude to chtít menší ukvapenost ve veřejné publikační činnosti...
Takže opravenou tabulku přikládám, snad už bude OK.

L. Kručinský