Re: OT:Kolik stojí ohřev 1 litru vody

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Květen 9 13:26:20 CEST 2008

Řádky s plynem obsahují pravděpodobně 2 řádové chyby: Měrná cena je řádově
snížena a spotřeba řádově zvýšena. Takhle totiž vychází výkon v nevyplněných
kolonkách asi 18 kW - to je nejen víc než všechny plotýnky dohromady, ale i
víc něž celej sporák včetně trouby a dokonce víc než karma:-)

Jaké byly vlastně mechaniké proporce testovaných hrnců a čím byly přikryté?

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>
Možná to je Off Topic ale pořád se tady s většími či menšími přestávkami
kolem toho točíme...
Využil jsem situace, kdy jsem měl zapůjčenu indukční varnou desku a změřil
jsem si a do tabulky kterou přikládám (pro ty co nemaj Excel tak ještě v
PDF - omlouvám se za trošku větší přílohu) zaznamenal kolik stojí uvaření 1
litru vody 20°C teplé na mně dostupných spotřebičích, jmenovitě:
* Indukční varná deska
* Plynový sporák na zemní plyn
* Mikrovlnná trouba
* Varná konvice
Na varné desce a na sporáku jsem vyzkoušel dvě nádoby, spotřebu jsem měřil u
elektřiny wattmetrem z Lídlu, u plynu odečtem na hodinách a přepočtem podle
spalného tepla z ročního vyúčtování.
Výsledky odpovídají očekávání, nicméně nechtělo by se někomu z vás doplnit
ještě:
* sklokeramickou varnou desku a / nebo její halogenovou modernizaci
* klasickou elektrickouo plotýnku
* něco jiného  ???
Chápu, že jsem zanedbal nějaké drobnosti (tlak, teplota okolí...) ale
vzhledem k zaokrouhlení na halíře by to nemělo vadit.