Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pátek Květen 9 11:22:43 CEST 2008

Ja jsi sem celkem jistej, ze by se mi podarilo rozpoznavat
travnik/casta kamerou, ale bylo byt treba tomu venovat nejaky cas pres
leto. Ale pokud to ta geodeticka GPS zvladne jak rikate, tak by se
dala pouzit jako referencni system podle ktereho by se daly ucit ty
ostatni. Necove smyslu, robta projedu joistickem na mnoha mistech
takze on vi, kde vede cesta presne. Ma take zaznamy s kamery a muze se
to pouzit k uceni veskerych moznych senzoru.
Ale jinak bych se GPS vyhnul. Spise bych hledal nejake nizkourovnove
senzory. I kdyz jejich vstup bude zatizen chybou, lze jej pouzit jako
dalsi vstup pro rozpoznavani obrazu. Pokud vim napriklad, ze jsem ujel
1m +-10 cm (je to rozumny odhad presnosti odmerovani vzdalenosti?) Tak
muzu okamzite vyloucit ze zpracovani oblasti, ktere se pohli o vice
nez rekenme 1.5 metru. Takze i kdyz nejakou chybou zamerim kaberu na
velkou pohybujici se oblast, tak kamera spravne pozna, ze se
nepohybuje robot. Protoze ma i pomocny vstup z techto nizko urovnovych
senzoru a navic zpracovani obrazu bude rychlejsi.

Honza