Generovani DTMF procesorem

Čtvrtek Květen 8 20:41:39 CEST 2008

hmmm vypadá to jako docela věda :-)) Táta před 25 lety používal skoro to
samé, jen kmitočty byly trochu jiné (snad blíž u sebe) a celé se to dělalo
analogově. Dekadický výstup voltmetru NR50 se přenášel dvoutónem 1 ze 2 a 1
z 5. Tesla HK na ty kmitočty dělala keramické filtry. Tehdy táta počítal
spektra na kalkulačce TI59, běželo to asi 14 dní. Šlo mu o to, jak moc se má
signál ořezat aby to mělo maximální poměr signál/šum+bordel. Nevím už co mu
tehdy vyšlo, ale pak to nějak nastavil trimrem a bylo.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, May 08, 2008 3:51 PM
Subject: Re: Generovani DTMF procesorem

> Myslim, ze SIN nebude potreba, mel by stacit i obdelnik, pokud tam bude
> RC clanek, jde mi o to, jak to udelat, aby stacil jeden vystupni PIN....

Záleží, jak čistý signál chcete vygenerovat a jaký bude poměr užitečného
signálu k šumu na přijímači.

Nejnižší tón má frekvenci 697Hz. Pokud vygenerujete obdélník, třetí
harmonická 2091Hz bude mít třetinovou amplitudu.
Nejvyšší tón má frekvenci 1633 Hz. Ten pomocí jednoduché RC dolní propusti
těžko od třetí harmonické nejnižšího tónu oddělíte.

A to není všechno. Pokud jednoduše ořežete součet obou sinusovek, dopustíte
se hrubého zločinu proti linearitě a na výstupu dostanete všechny možné
kombinace součtu a rozdílu vašich dvou tónů a jejich násobků. Například 1633
Hz - 941 Hz = 692 Hz, což je skoro 697 Hz. Takže přijímač místo "D" může
vyhodnotit "1". Samozřejmě směšovací produkty budou mít menší amplitudu, ale
pokud budete mít na lince selektivní únik, může být signál chybně
vyhodnocen.

Vojta Bubník