Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 7 10:10:41 CEST 2008


Ano take se mi libi system 1 master a n slave s nejakou odolnou 
sbernici. Neni problem pridavat ruzne moduly s ruznou inteligenci. 
Ridici jednotka pak neni nutne pevne urcena - staci jen implementovat 
rozhrani a protokol at uz to pobezi na cemkoliv.

To zda jedu po asfaltu nebo po nezpevnenem povrchu lze mozna urcit i 
odporu (spotreby pohonu) kol a naklonu ve smeru jizdy. Odpor kol 
velikosti cca 10cm jedoucich po trave a po asfaltu je znacne rozdilny - 
  to mam vyzkouseno prakticky z modelu auta.

Radek Vicek

Ales Prochaska napsal(a):
> Inu, takhle zacina uvazovat skupina nerobotiku... Ta multimaster
> sbernice je podle meho soudu skutecne nastrel prilis vysoko, ale co
> mate proti inteligentnim senzorum? To je podle me jedina realna
> moznost jak rozdelit praci mezi nekolik tymu (a navic prace na
> inteligentnim senzoru je mensi nez na celem robotu a beztak se musi
> udelat, nekde to vyhodnoceni byt musi). Stejne tak naprosto oddelit
> vyvoj "inteligence" a "podvozku". Tim se mimo jine dosahne toho, ze se
> muze podvozek koupit hotovy (ten napad s modelarskym autem 4x4 vypada
> docela zajimave) a kdyby se zjistilo, ze z nejakeho duvodu nevyhovuje
> tak jej nahradit jinym nebo vlastni konstrukci nebo Hummerem a vyhrat
> Darpa Grand Challenge :-)
> 
> K tem dosud neformulovanym problemum, ne ze bych mel reseni ale nevite
> nekdo co je pravdy na tom, ze v urcitem pasmu UV se jevi veskera
> vegetace jako cerna zatimco hlina, kameny a asfalt jsou svetle?
> 
> Ales Prochaska




Další informace o konferenci Hw-list