OT:polystyren v zakladech

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Květen 7 10:05:36 CEST 2008

Pokud se zamyslite tak nasi predkove prakticky nestaveli nepodsklepene RD, i
ti nejchudsi si sklep vykopali, dnes se podsklepene RD skoro nestavi,
respektive pomer bude vice nez 10:1 ve prospech nepodsklepenych. Nejcasteji
slychavam, ze sklep je zbytecny, drahy, je jen na bordel atd.
Ja osobne budu stavet castecne podsklepenou patrovou stavbu a to z
nasleduchicich duvodu.
- technologii domu je idealni umistit do sklepa, tj. rekuperacni
vzduchotechnickou jednotku, mozna TC, IZT,
- zemni registr vyusteny do sklepa vyjde levneji a lze ho snadno cistit
- nevim jak kdo , ale ja se bez 20m2 skladu proste neobejdu
- mozna realizuji i sklad na potraviny (zeleneina ovoce) a vino formou
mistnosti vne izolacni obalky domu (sklepa), přes všechny vymozenosti
modernich lednicek vam zkratka zelenina a ovoce vydrzi podstatne dele v
ideálních podmínkách (teplota vlhkost) takového sklepa. Mozna nekdo namitne,
ze dnes není nutne skladovat potraviny, vzdyt cerstve ovoce a zeleninu lze v
megakramech nakoupit cely rok. Lze, ale proboha radeji se neptejte na
kvalitu toho co se prodava a to nemluvim jen o vizuálně hezkých jablkách bez
chuti drazsich nez banany, o cinskem cesneku bez chuti, ale především o
rychlene zelenine zcela bez obsahu toho uzitecnych latek atd. Mozna jsme
paranoidni, ale prijde mi, ze kvalita rady dnesnich potravin nedosahuje ani
kvalit valecne produkce.
- mozna to zni paranidne, ale sklep je i dnes docela solidni ukryt a nemusi
jit jen o ukryt před bombardovani, tusim, ze svicari mají stale povinnost
vybudeovat u domu kryt. Kam zelezou obyvatele bungalovu s masivne
prosklemyni stemami pri nejakem mega vychrici mi není tak zcela jasne, ja
nazenu rodunu do sklepa :-)
- ve sklepe muzete palit lih, pestovat konopi, ci se venovat jiné zajmove
cinnosti podvracející zaklady státu, zkratka mit tam prirucni dilnicku ci
bastl koutek s celkem solidnim klimatem a prostředím.

Pokud zavazim, ze v beznych hydrogeologickych podminkch není sklep nutne
vyrazne drazsi nez nadzemni stavba, cenu hydroizolace kompenzuje absence
drahe omitky a fakt, ze nadzemni stavbu ala další stodola na pozemku mohu
dostavet v budoucnosti, ale sklep jiz nepridelam, jdu do sklepa.