Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Úterý Květen 6 16:40:50 CEST 2008

Jelikoz jsem jiz nejaky ten vyvoj delal, tak toto reseni
je pro studenty opravdu cesta do pekel (z ulohy algoritmu
se stane uloha jak ozivit, vyrobit, odladit,..).

Nezapomente, ze nemate prostredky (zejmena lidske) na vyvoj
Vami pozadovanych "inteligentnich" senzoru.
Osobne dokonce uvazuji pouzit misto DSP PLC (mam ho skladem,
takze penize neresim a pak jej mohu normalne nasadit, tedy
pokud to prezije), jelikoz mam pro to vyvojove prostredi (a zkusene
programatory)
a dela to co ja od toho chci (pomale rizeni serva, snimani senzoru).

Ono to totiz neni jen o tom, nekomu "zadat" at udela tohle
pomoci tohoto, ale zejmena ten produkt odladit.
Vysledkem v mem chapani neni deska elektroniky,
ale algoritmus, jak takoveho robota ridit.

Nejedna se o seriovou vyrobu, tj. jakoukoliv univerzalnost
tvrde zaplatite.
Cokoliv prenesete z SW urovne do HW urovne tvrde zaplatite
casem (zmena byva u HW velmi casove nakladna).

Moje nabidka nezarnovala "jen" stul, zidli, osciloskop, notebook, ...
ale hlavne pristup k tymu inzenyrum/technikum, kteri maji
zkusenosti jak s roboty (podobne hracky), tak s vyvojem
(vydelevame si tim penize) a automatizaci (vcetne rozpoznavani
obrazu).

	Slavek

PS: Pokud bych chtel opravdu vykone reseni, tak bych to resil
pomoci latice/xilings, kde si prislusne algoritmy zadratuji napevno.
Jen ten vyvoj je ponekud pomalejsi :(.

PS2:Na zaklade zruba 10 let zkusenosti s vice vlakny, tak Vam garantuji, ze
problemy
s planovanim thredu/procesu nebudou a pokud ano, je to na 99%
mezi zidli a klavesnici.

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.