Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Úterý Květen 6 13:39:43 CEST 2008

>  Cielom sutaze je vzdy ju vyhrat, a je jedno akymi prostriedkami, ak sa zmestia do do podmienok sutaze.
>  Z hladiska vseobecneho blaha ludstva je priamo ziaduce, aby prevazila invencia nad uniformnymi rieseniami.

Ach jo. Jizda na odometrii se umi, v tom zadna invence neni (krome
rozpoctu na enkodery). Jenze takovy robot pak konci placem
konstruktera, ze je krive hriste a draha odometrie nefunguje (viz
pripad letosniho Eurobota - hriste navlhlo a lehce se zkroutilo
(nemeril jsem to, pry 3mm - a odometristum se naraz vetsina jizd
prestala trefovat tam kam mela. Je skutecne cilem chtit autonomni
vozitko, ktere se ztraci vzdycky, kdyz mu v parku kolo uklouzne na
psim vykalu?

Jiste ze by se odometristi dali eliminovat pravidly (zavede se, ze
rozhodci robota v nahodnem miste o nahodny kus poponese a pootoci) a
bude vymalovano. Ale to by pak na cesko-slovenskem pisecku asi nemel
kdo soutezit (mozna jeden max dva roboti z lonska by se s tim jakz
takz srovnali) ... :(

Trosku mi to pripomina lonskou diskuzi minisumiostu - cilem je
vystrkat nepratelskeho robota z ringu. Jeden clovek ale prisel s
konstrukci - tezka zakladna s dobrou prilnavosti a rotujicim ramenem.
Do pravidel se to asi veslo, inovativni pristup (spis zdimani
pravidel) to taky bylo, ale je to to, v cem se chce soutezit? - snahu
konstrukteru to preneslo z oblasti jak najit a vystrkat robota na to,
jak ho udelat dostatecne plocheho, aby se vesel pod rameno...

KR

KR