Upresnenie - Samba

nesvacil@posys.eu nesvacil@posys.eu
Pátek Květen 2 12:35:28 CEST 2008

Pokud na linux, tak ext3 pro Linux system a data. Je to zurnalovy. Pokud to
je na nejake flash tak aspon ext2. Pouzit FS jiny napr kompatibilni s MS
nedoporcuji neno to moc odladene.
Jinak si disk rozdelte na ext3 pro system a data a taky SWAP partition. Taky
doporucuji rovnou dat RAID mirroring. Disk preci nestoji tolik.

Jo a SAMBA si to bude brat ze souboroveho systemu Linuxu tj. ext3. V sambe
configu si nastavis sdilene body a ty namapujes na skupiny linuxu.

Jirka

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, May 01, 2008 7:18 PM
Subject: Re: Upresnenie - Samba

Sice se asi nekdo ozve (asi vyhradou), ale pokud planujete vyuziti ciste
jako FS zvlaste treba s uzitim jako skladiste velkeho poctu souboru
zauvazujte o tom prislusny diskovy prostor naformatovat ne jako ext3,
ale jako raiserfs3.
Je urcite hodne clanku na webu, na ktere snadno narazite, kde se venuji
porovnani obou formatu, ale ja provozuji doma server uz nekolik let s
velmi ruznorodym obsahem na disku vcetne ukladani skladu fotek a rozdily
v pristupech (casech) jsou znacne. Pokud budete mit server tak stejne
driv nebo pozdeji zacnete zalohovat tak se nektere nevyhody raiseru smazou.

Radek Vicek