Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den
RV
vicek.radek@cpost.cz
Úterý Květen 6 09:40:05 CEST 2008
Nechci do toho prilis kafrat nebot vzhledem k casove zaneprazdnenosti
bude moje pripadne prispeni nulove - i kdyz po necem takovem co zminuji
nize uz dlouho pokukuju.
Nicmene co se tyka mechanickeho provedeni mozna by nebylo spatne vyjit z
nejakeho hotoveho podvozku treba z off-road RC aut. Delaji se v ruznych
kvalitach, ruznych cenach a ruznych meritcich.
Treba rozmery v meritku 1:6 jsou:
délka: 690mm, šířka:420mm, výška:270mm, rozvor:475mm
Tyhle rozmery jsou uz celkem slusny zaklad - navic standardem byvaji dva
diferaky, nezavisla zaveseni kol, servo saver na rizeni a dostupne
nehradni dily. Navic tohle auto uz lecos uveze a pruchodnost terenem je
bezkonkurencni. Koneckoncu kdo by chtel tak si to muze osadit i
spalovakem - do tohodle auta se da dat bezne 26ccm benzin - pak se da
mluvit i o skutecne moznosti poradat azimutovy zavod robotu :-)).
Nijak auta nesleduji, ale myslim, ze by bylo realne neco takoveho
poridit do 5.000Kc. Melo by to vyhodu unifikovaneho podvozku a tim
snazsi sjednoceni pripadne dalsi montaze modulu.
Radek Vicek
Galloth napsal(a):
> Jsem presvedcen, ze pri tomto postupu by geograficka vzdalenost mezi
> resiteli nebyla problemem. Navic bychm pravdepodobne vytvorili jako
> jedini robota s kompletni dokumentaci...
>
> Dne 6. květen 2008 8:01 Ales Prochaska <prochaska@alsoft.cz> napsal(a):
>> Možná by šlo udělat i víc. Abych se nevedly jen metakecy tak zkusím
>> pro úvod několik keců, snad budou dále konstruktivně doplněny.
>>
>> Kategorie: robot který sám objede pražské planetárium
>> Způsob konstrukce: rozdělení na více-méně disjunktní podúlohy
>> řešitelné malými týmy
>>
>> Rozdělení práce do týmů:
>>
>> Tým 0 - organizační, pouze sleduje a koordinuje plnění úkolů
>> (a popohání zpozdilce)
>>
>> Tým 1 - definice datových rozhraní a mechanických připojovacích
>> rozměrů (viz níže) a vypracování hw-list standardů pro zaměnitelné moduly robotů
>>
>> Tým 2 - mechanická konstrukce podvozku
>>
>> Tým 3 - silová elektronika pro podvozek (ovladače trakčních motorů a
>> serv řízení a obvody dobíjení akumulátoru a poskytování napájení pro
>> nástavbu)
>>
>> Tým 4 - elektronika a software podvozku (vydává povely ovladačům jednotlivých
>> motorů a serv, komunikuje dohodnutým protokolem s nástavbou)
>>
>> Tým 5 - mechanika nástavby (bedna, uchycení kamer, senzorů, antén apod.)
>>
>> Tým 6 - elektronika nástavby (deska počítače, elektrické napojení
>> kamer a jiných senzorů)
>>
>> Tým 7 - řídicí software (čili to o co hlavně jde :-)) Ten sw by mohl
>> být vyvíjen i více konkurenčními týmy a/nebo s využitím metod open source
>>
> Zde bych byl spise pro metodu open source. Nedavno nam na jedne
> prednasce rikali, ze pokud se da dohromady nekolik tymu ktere maji
> resit stejnou ulohu, tak je velka cast toho reseni dosti podobna.
> Takze proto bych zvolil metodu opensource a nesnazil se o nejaky
> konkurencni vyvoj, ktery spotrebuje n krat vice prostredku, ale stejne
> bychom ve vysledku pouzili pouze 1 reseni...
> Kdezto rpi pouziti open source metod muzeme mit naopak nekolik
> ridicich algoritmu, ktere ale udou navzajem vysoce kompatibilni a bude
> proto snadne je vymenovat (mozna dokonce i za behu robota). T by u
> nekolika konkurencnich tymu neslo.
>> Aleš Procháska
>>
>
Další informace o konferenci Hw-list