RE: Baluova DDS - Atenuátor

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Březen 31 16:39:27 CEST 2008

Týýýjo, tomu říkám měření. Teda dělat to ručně by opravdu bolelo :-).
Já bych hlavně strašně nerad vyvolával poplach. V tom mém prvotním měření byla chyba (vadná sonda - kmitočtově a impedančně závislá), na kterou jsem přišel až později. Teď jsem potřeboval jen rozsah 0dBm - 15dBm a nesedělo to asi o 1dB. Ale tady mohlo jít právě o chybu zisku zesilovače. A protože jsem měl na ATT podezření už z minula neřešil jsem to a použil extení útlumáky. Tak jsem udělal měření, které jsem potřeboval a na víc už jsem čas (ani chuť) neměl.
Chyba je patrně u mě ať už v chybě v zapojení, měřící metodě nebo jen ten rozdíl zisku zesilovače. Uvidíme. Taky se mi to nechce rozdělávat. Mám už to "zapracované" ve stole úplně vespod pod hromadou dalších měřáků. Vydolovat to odtud bude trochu porod ale asi mi nic jiného nezbývá :-).

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Monday, March 31, 2008 3:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: Baluova DDS - Atenuátor

vystup nie je uplne impedancne prisposobneny, to je pravda :-)
V pasme kde je zaradeny len zosilnovac (+10 az +15dBm) je vystupna
impedancia dana len tym zosilnovacom, na vystupe ma 10Ohm rezistor plus
vystupna impedancia toho sledovaca, ktora je mala (vid schema
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/dds/download/attenuator.pdf)
Je to cele dost na hrane, postavit sirokopasmovy zosilnovac s vystupnym
vykonom +15dBm so suciastkami ktore maju v kazdom krame bolo celkom
umenie. Takze je to taky kompromis, kolko sa z toho da dostat s
rozumnymi suciastkami.
Dal som na web aj subor s originalnymi meraniami
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dds_atenuator.xls
Bohuzial ako sa do toho pozeram prenosova charakteristika bola zmerana
len pre par "zaujimavych" kombinacii, nie pre kazdu.
Ak si dobre pamatam tak nominalny vystupny vykon z DDS cipu bol -6dBm,
to da spolu so ziskom zosilnovaca +21.2dB vystup +15.2dBm. Potom tam je
este meranie vystup operaku rovno na vystup generatora (0dB pripad) a to
je presne (-6dBm+6.07dB=0.07dBm) a dalsi pripad je zaradeny 10, 20 a
30dB atenuator a tam to tiez sedi. Zrejme preto som tomu nevenoval velku
pozornost v case navrhu lebo to fungovalo slusne.
Co tam nie je zmerane je +15dB zosilnovac a atenuatory 5 a 10dB na jeho
vystupe. Mozem skusit zmerat ale po pravde velmi sa mi ten kram
rozoberat nechce :-)
b.