Audio spotlight

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 29 23:06:22 CET 2008

Zdravím,

> Postrehli jste v minulem tydnu tenhle clanek?
> http://technet.idnes.cz/slyseli-jsme-zvuk-ktery-se-chova-jako-svetlo-test-zvu
> koveho-reflektoru-1om-/tec_audio.asp?c=A080318_170651_tec_audio_NYV
>
> Videl jste nekdo to zarizeni na vlastni oci?

Na vlastní bohužel ne, ale na kolegovy. Prý to mají kdesi tuším ve Švédsku
v nějakém muzeu. Jsou tam vystaveny exponáty osvětlené spotlightem seshora.
Pokud se k exponátu přiblížíte a postavíte se na správné místo, uslyšíte
(také seshora) komentář k exponátu. Pokud poodstoupíte, již o metr vedle
není slyšet vůbec nic, takže exponáty jsou poměrně blízko sebe, ale komentáře
se vvůbec neruší. Nebylo to tím, že by to nemluvilo, kdyby pod tím nikdo nestál
- byli tam 2 a zkoušeli to, jeden byl pod tím a mluvil s tím ndruhým, ten co
stál pod tím to slyšel naplno a ten o metr vedle slyšel naplno kolegu, ale ten
pokec ani náznakově. Prý to působilo až magicky :-).

> Mate tuseni, jak presne se ten zvuk moduluje a jak by to slo ubastlit?

To tu už bylo vysvětleno. Velmi mne láká si to zkusit ubastlit, hlavně proto,
abych mohl mít u kompu vedle monitoru 2 maličké bedýnečky, které budou basovat
lépe než 50cm subwoofer, a ještě k tomu jen do mých uší (žena nemá basy ráda).
Dle principu by to nemělo být těžké, USB zvládnu snadno, ale spíš kde vzít
ty měniče... Taky by to chtělo znát alespoň přibližně frekvenci nosné - zda
jsou to desítky či stovky kHz...

S pozdravem Pavel Troller