OT: *nixovska trojica, was: Jazyk JAL

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Středa Březen 26 08:01:46 CET 2008

No, děkuji - jsem Unixem neposkvrněn, takže tady ne, přátelé. Musel bych si nainstalovat Windousí formu.
Můj dotaz k jazyku JAL byl spíše toho typu, zda má smysl se do něj nějak nořit nebo je to záležitost se kterou mi v případě zádrhelu nikdo neporadí a tím to bude ztraceno...

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Tuesday, March 25, 2008 11:00 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: *nixovska trojica, was: Jazyk JAL

Zdravím,

> Jednoduche,
> - configure, jednak umoznuje nastavit nejake uzivatelsky ovlivnitelne parametry budouciho prekladu, ale hlavne zjistuje jake prostredky  jsou na danem PC k dispozici, napriklad zjisti jaka verze gcc je na PC a kde jsou ulozeny include atd.

Ano, tak to je. Ještě doplním, že configure je shellový script, generovaný zvláštním nástrojem, řečeným autoconf, který ještě používá pomocné nástroje, jako jsou automake, autoheader, aclocal atd. Dohromady se jim říká auto-tools. Dříve, pokud tato možnost nebyla (nebo pokud někdo dosud na ni nepřešel), bylo třeba ručně editovat Makefiles (které v auto-tooled balíku vůbec nejsou, jen jejich šablony