Zem ethernetovych konektoru

Evzen Horna ehorna@vision.cz
Úterý Březen 25 09:24:06 CET 2008

Dobry den,

jak je to, prosim, s pripojovanim stineni ethernetovych konektoru? Vetsina
zarizeni, co jsem videl, ma stineni (mechanickou zem) ethernetovych
konektoru k signalove zemi pripojenu pres vysokonapetovy kondenzator (cca
1nF/2kV). Nektera zarizeni ji maji spojenu primo se signalovou zemi. Videl
jsem i spojeni pres SMD tlumivku. Jedno zarizeni melo u vstupu 2kV
kondenzatory a kousek dal byly tytez zeme jeste jednou spojeny pres
kondenzatory v pouzdrech 0603, tedy s vyrazne nizsi napetovou pevnosti.
Sitove karty maji zeme take oddelena a spoji se pres skrin. U zarizeni
napajenych ze zdroju tridy ochrany I je stineni konektoru pripojeno asi vzdy
se signalovou zemi pres skrin. U zarizeni napajenych ze zdroju tridy ochr.
II (dvojita izolace) byva zem nejcasteji galvanicky oddelena. Rad bych se
zeptal, zda je mozne stineni ethernetovych konektoru galvanicky spojit se
signálovou zemí. Konkretne se mi jedna o stineni XPortu. Vyrobce uvadi, ze
pro dosazeni vysoke odolnosti proti ESD by stineni nemelo byt spojeno se
zemi galvanicky, ale nikde jsem nenasel jiny duvod, proc by nemohla.
Domnivam se, ze je to skoro jedno v pripade, ze je pouzit nestineny
ethernetovy kabel, ale pokud by se pouzil stineny, bude zarizeni galvanicky
spojeno se zemi eth. rozvodu. Je tedy mozne obe zeme spojit? Neexistuje
nejaka norma, ktera by to zakazovala?

Predem dekuji za odpoved

Evzen Horna