Pakove nuzky na tistaky

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Březen 23 09:01:26 CET 2008

Hezke, tyto řezačky jsou bezny sortiment v OBI nebo jste chitil nejakou
jednorazovou akci?
Pripadne doporučte nejdo nejakou "lepsi" jsem ochoten investovat i
dvojnásobek :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of jan.kuba
Sent: Saturday, March 22, 2008 9:45 PM
To: HW-news; rollfree@volny.cz
Subject: Re: Pakove nuzky na tistaky

Pro  "rollfree" a  případné další zájemce jsem dal na:
http://jaku.ic.cz/rezacka/
můj "tuning" řezačky na dlažbu. Je tam i video z "akce" při řezání
plošného spoje.
Původní kotouček dodaný s řezačkou měl nějaký nekompatibilní průměr. Byť
před tím návod varuje
( používat jen a pouze pro řezání dlaždic ) , nechal jsem  zhotovit z
duralu redukce  s různými průměry
 vnitřního trnu - pro použití klasického kotoučku do "flexy" a  pilového
kotouče.
Také jsem rozebral motor a namazal ložiska. K motoru jsem přidělal
rozpínací teplotní čidlo na 80 stupňů.
a do přívodu zařadil proudové relé nastavené na 3A.  Vaničku na vodu a
boční kryt kotouče nepoužívám :-)
To je co se týče úprav vše.
Řezačka byla zakoupena v OBI za cca 600kč  Má asynchronní jednofázový
motor 230V /600 W,
což je poměrně málo pro žezání kovových plechů  síly 2mm a více. Pokud
trochu "přitlačím" motor to zablokuje.
U malých jednofázových motorů může dojít ke zničení vinutí během
okamžiku, proto to proudové relé.
Pro ostatní použití ( řezání dřeva, plastů, pertinaxu).... je výkon
dostatečný.
Plošné spoje se velmi pěkně  řežou  řezným kotočem na kov s průměrem
180mm a šířkou 1,6 , nebo 1 mm.
Nakonec se ukázalo, že ten kotouček na kov je docela univerzální - lze s
tím řezat krátké kousky dřeva,
opatrně i hliník ( zalepuje a značně zahřívá kotouček) měď, polystyren a
plasty......
Při řezání dřeva je řez pěkně "zatavený" a hladký, jak kotouček  řez ve
dřevě "propaluje"
Také občas používám měnič - motor pak točí skoro 6000 ot/ min  při 100
Hz, víc už  pak "netáhne".
Za 600Kč je to víc než užitečný pomocník na řezání čehokoliv.