Normalzovany protokol pro komunikaci po RS-485?

Martin Persich persich@transcon.cz
Čtvrtek Březen 20 19:27:49 CET 2008

> S ModBUSem jsme delali a ta mi to neda ...
>
> 1. proc by se nedalo v PC odcasovat ModBUS ? tj. zacatek/konec paketu

Dovolim si nesouhlasit. Casovat MODBUS na PC je podle mne zcela nemozne.
Staci k PC jako master priopojit slave, ktery striktne dodrzuje casovani a o
radost mate postarano. PC opravdu vklada mezery ve vysilanych datech v tech
nejnevhodnejsich okamzicich. Dokonce tady mam jeden NB s MS-DOS 6.2, ktery
si obcas klidne mezi znaky vlozi mezeru cca 3 ms. Navic pro MODBUS nejde
vyuzit FIFO buffer v UARTu a pak to uz pres vsechny API celkem slusne
zatezuje procesor a jeste vic to nestiha ... Pokud jste jedinym autorem
vzajemne propojenych zarizeni - tak osobne doporucuji trosku slevit ve
vyhodnocovanych casech a trosku si je proti norme prodlouzit. Osobne mam ve
vsech svych slave modulech moznost docasne prodlouzit tyto casy tak, abych
mohl komunikaci testovat i proti normalnimu PC.

Martin