Normalzovany protokol pro komunikaci po RS-485?

Radek Sztwiorok sztrad@gmail.com
Čtvrtek Březen 20 07:28:06 CET 2008

No sehnat dokumentaci k Profibu/DP je zadarmo celkem neřešitelný
problém.Popis protokolu v placené dokumentaci je takový zmatečný a dosti
blbe se implementuje(zrovna se o to snazim).Vzorove programy pro ukazku taky
nikde nerostou a nacpat tendle protokol do standartni 8052 se mi zda dosti
nerealne(hodne zdime system)i kdyz je u neho dosti zajimava prenosova
rychlost.Ladici nastroje komunikace taky nejsou standartne pristupne(rozumej
za dara).
Kdyz to vse srovnam vuci modbusu vychazi mi daleko jednodussi modbus vcetne
dosti velkeho mnozstvi podpurnych softu.
Jeste na konec kdyz kouknete do telegramu modbusu a profibusu tak u modbusu
je celkem v kteremkoliv lepsim terminalu jasne videt jak dotaz tak odpoved u
profibusu to az tak jednoduche vydedukovat neni pri vetsim mnozstvi
pripojenych periferii.
Mozna by tazatele i zaujala moznost Asci komunikace modulu Advantechu ktera
se celkem taky stala standartem a je uplne jednoducha.Vyhoda asci je moznost
komunikovat prakticky jakymkoliv terminalem.Nevyhoda je delka zpravy.
Radek