Re: Zásilka z USA

Hfmcons hfmcons@gmail.com
Úterý Březen 18 12:00:57 CET 2008

"Podvody"?
V tomto kontextu velmi zajímavý termín :-)
S pozdravem,
                        Miloš Dašek
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 18, 2008 11:49 AM
Subject: Re: Zásilka z USA

Puvodni zprava ze dne 18.3.2008 od RV:

> To jsem dnes resil zrovna na poste. Posilal jsem na dobirku
> zakaznikovi zbozi v cene dobirky 2.000Kc, ale udanou cenu na baliku
> jsem mel 3.500Kc. Postacka neco mlela, ze to nejde. Nicmene
> vysvetleni je naprosto trivialni - zbozi uvnitr ma opravdu cenu
> 3.500Kc, ale zakaznikovi jsem poskytl slevu. Pak to samozrejme
> poslala.

Vsak take tohle je uplne jiny pripad. Tady se jedna o cenu zasilky,
tj. hodnotu zbozi, a cenu dobirky, tj. vyber penez od prijemce.

Ale v pripade mezinarodniho balicku jde o hodnotu zasilky pro
pojisteni a opet hodnotu zasilky pro celni ucely. Ta prece nemuze byt
jina. Je v zajmu i posty, aby se tomu branila, protoze posta je urcite
pojistena a pojistovne by se to take nelibilo. Logicky, kdybych byl
posta, odmitl bych plnit, kdybych byl pojistovna, take bych odmitl.

> U tech cel je to samozrejme spis o tom, ze celniky nemusi udana cena
> zajimat.

Nemusi je zajimat. Na druhou stranu je to podezrele a tim padem by se
tim meli zabyvat. Prijde zasilka pojistena na 5000 USD, ale
deklarovana cena je 50 USD. Co tam asi je? Neni to nahodou podvod?
Proc by asi nekdo priplacel za pojisteni zasilky na 5000 USD, kdyby
posilal neco za 50 USD? A proc by posta mela takovou zasilku za 50 USD
vubec pojistit na 5000 USD? Celnici jsou tu prave od toho, aby
vybirali clo a DPH a odhalovali takovehle podvody.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz