VCO

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Březen 17 16:03:03 CET 2008

bpc> Jeste doplnim: zkousel jsem paralelne k tem kondikum ve zpetne
bpc> vazbe davat diodu (varikap nemam) v serii s velkyma kodikama ale
bpc> zrejme mi unika nejaky (velky   detail.
bpc> Lukas Burda

Obyčejná dioda nemá změnu kapacity tak výraznou.

Navíc v uvedeném zapojení je Xtal v sériové rezonanci, která je
podstatně stabilnější než paralelní, takže se bude obtížně rozlaďovat.

Varikap připojte tak, že ho zapojíte do série mezi dva kondy
(stabilní, cca 1nF).
Do dvou vzniklách uzlů připojte tlumivky (jsou lepší, ale stačí na vyzkoušení i
odpory cca 10k). Odpor z A připojte na zem, na odpor z K přivádějte
řídicí napětí (+), minimálně 2V (při malém napětí je sice C velké, ale Q
malé a při větších aplitudách by se mohl ve špičkách přepólovat -> degradace
stability, spektra a vlastně úplně všeho).

Celou kombinaci pak zapojte paralelně k C3.

Tomáš

bpc> Hw-list@list.hw.cz