OT: Zaklady Ubuntu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 15 19:46:30 CET 2008

> A k cemu potrebujete tech 12 jader? Ja jsem si nikdy distribuci
> netvoril ani nekompiloval, ale prece by nemel byt takovy problem si to
> nechat probehnout pres noc, ne?

Zdravím,
  nu to je právě ten omyl :-). Pokud vyvíjíte vlastní distribuci a máte ji
trošku jinak koncipovanou, než "soudruzi" z těch velkých, velmi často
zjistíte, že něco jen tak samo od sebe zkompilovat nejde - například to
není schopno najít headery, dynamické knihovny, eventuelně to nepočítá
s tím, že třeba místo package A, známé ve všech distribucích (typicky třeba
PAM) zrovna ta vaše používá package B, který nikdo jiný nezná (v tomto
případě stařičký libshadow, ale masivně upravený a vylepšený vlastními
invencemi :-) ). Existuje sice známý package zvaný autoconf, který by to
měl řešit, jenže bohužel ačkoliv jej tvůrci použijí, mívají v tom chyby a
on stejně nenajde, co by měl, nebo to i najde, ale pak to nezačlení do
vyrobených Makefiles, takže to pak stejně nefunguje. A třeba kompilace
kompletního repository KDE by rozhodně, ani při zcela hladkém průběhu,
nebyla na třeba dvou jádrech přes noc hotová :-). I na těch 12 mi to trvá,
když jde vše dobře, tak 6 hodin :-). Ono C++ s vysoce nastavenými
optimalizacemi ještě pořád dává gcc zabrat, ikdyž jedete verzi 4.3...

S pozdravem Pavel Troller