OT: Zaklady Ubuntu

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Pátek Březen 14 14:25:15 CET 2008

Pavel Troller napsal(a):

> Zdravím,
>    to je právě jedna z věcí, které nám "hardcorovým" Linuxářům vadí na
> moderních distribucích - snaží se, aby byly "uživatelsky přívětivé" skoro
> jako "dominantní OS", ale díky tomu přebírají i jeho nevhodné vlastnosti,
> např. nedostatečnou chybovou diagnostiku. To, že to při instalaci "zatuhne"
> si u Linuxu nedovedu představit - jenže já instaluji Linux z příkazové
> řádky, zadávám příkaz za příkazem fdisk, mkfs, cp, vi nějakých těch souborů
> atd... a pokud se někde něco po**re, hned vím, co a kde a díky zkušenostem
> [...]

No jo, ale diky takovym distribucim jako Ubuntu, se ma sanci Linux
uchytit u vice lidi.
Treba u mne. S notebookem Lenovo Z60m, WinXP a redukcemi USB->Serial
jsem postupne nebyl schopen poradne pracovat a nakonec jsem co 14 dni
reinstaloval.

Ze zoufalstvi jsem si rekl, ze musim zkusit Linux, jak se to bude chovat
tam. Vyzkousel jsem Ubuntu, PCLinuxos, Mandrivu ... nakonec vyhralo
Ubuntu 7.10, protoze se nainstalovalo hladce, okamzite zacalo pracovat s
WiFi (vim, mel jsem stesti)
A mile redukce zacaly fungovat take, sice se obcas odpojily, ale stacilo
vytahnout na par vterin kabel z usb a bylo vse OK.

Nemusel jsem se hrabat v textove konfiguraci ... proste, lama, co chtela
jen pracovat.

Takze jsem u Linuxu zustal. Postupne se mu dostavam pod kuzi, i kdyz
dnes mne nass... prestalo mi chodit ucetnictvi MoneyS3 po WINE ... lepe
receno WINE prestalo chodit cele, neco blaboli o nemoznosti zavest
tiskarnu ...

Oja