OT k téme:Detektor + CT ..

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Březen 14 12:03:10 CET 2008

pevnou sa rozumie to odkial sa pozerame. T.j. ak sa pozeram zo zeme na
druzicu cas na druzici bezi presne tak isto rychlo ako na zemi, ale pre
mna, stojaceho na zemi bezi pomalsie lebo sa druzica pohybuje voci mne
odkial pozorujem. Pouzil som nespravny vyraz, namiesto "stabilneho bodu"
som mal pouzit spravny vyraz "referencny ramec".
Velmi pekny priklad su pi-mezony ktore sa vytvaraju pri styku vysokej
atmosfery (90km) s vysokoenergetickymi casticami prilietajucimi z
vesmiru. Ich polcas rozpadu su nejake 2us co je pri rychlosti svetla
draha ca 600m.
Na zemskom povrchu ale pozorujeme velmi silny prud tychto castic ktore
mali byt uz davno rozpadnute. Oni sa sice rozpadnu za 2us, ale kedze sa
pohybuju velmi velkou rychlostou (gama~150) z pohladu nasho referencneho
ramca im ubieha cas 150 krat pomalsie a stihnu doletiet az na povrch zeme.
Priklad prevzaty z
http://cas.web.cern.ch/cas/Zakopane-2006/PDFs/Prior-rel-23.pdf strana 16.
b.