Co este ti norski studenti zvrzali, alebo, preco nemam rad nedorobky ako AVR...

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Březen 12 16:06:21 CET 2008

Jano,

tak bol som sa prejst na predpisanej vychadzke a konecne som pochopil, v com
mas problem. A to je magicke pismenko W. Ak je v instrukcii, tak sa robi so
16-bitmi, pokial nie je, len s 8. Dalsim magickym pismenkom je I, ale na to
prides aj sam. Neboj sa, aj studenti boli chlastat a nieco predsa len
vymysleli, podla coho sa da orientovat. Len prist na tu ich filozofiu...
Potom to uz je vsetko malina. Mne sa najviac paci to, ako obabrali scitanie
odcitanim...

Inak ak by som zacal nieco programovat v AVR asm, tak by som si asi
nadefinoval najprv makra ako vseobecne registre napr. reg. A = R0:R1,
indexove su nadefinovane priamo architekturou a podobne. A potom uz len
makra scitanie, odcitanie atd. A kde mame potom problem...

> [...]
> explicitne znaci v pripade konstanty a nepriameho pristupu, a je dany
> implicitne vyhradenymi nazvami pre registre. Je fakt, ze u origo intel
> 8080 to bolo ciastocne inak - a ozaj sa to pouzivalo ovela horsie.
>
> Podobne dobre je to aj u '51, vsetky presuvy su mov. Na druhej strane je
> to ciastocne zle u 6502 (a aj ked ich detailne nepoznam, predpokladam ze
> podobne aj u vsetkych jeho motoroloidnych predkoch, surodencoch,
> potomkoch a inych pribuznych), kde sice pamatove pristupy su viacmenej
> systematicky, ale presuny medzi registrami maju kazdy svoju mnemoniku

No dodnes si pamatam, ako som 6502 assemblerom programoval moj prvy soft na
HC11. Vsetko bolo o.k., len trebalo doplnit spravne nastavenia index
registrov na 16-bit. V 6502 su totiz len 8-bitove.

> O PICkovom asembleri nejdem nic pisat lebo by ma admin vylucil za hrubu
> vulgarnost.

Vsak to je krasa sama o sebe. Jeden register W, jeden index a stack. Pozri
si novu RS08, to je vylepsena kopia PIC16... Akurat to ma volny kompilator
C, co na PIC nie je.

A.

So Zoznam ICQ vieš presne, kedy sú tvoji kamaráti pri počítači.
http://icq.zoznam.sk/