Překlad z němčiny

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Úterý Březen 11 12:52:13 CET 2008

On Tue, Mar 11, 2008 at 12:08:47PM +0100, Kosta (mk) wrote:
> Sorry, že otravuju, ale nenala byse tu dpbrá duše, která zvádá tentojazuk
> lépe než já a byla by ochotna mi toto přeložit ???
> Hallo Zusammen!

Ahoj vespolek!

> Ich weis, es gibt mitlerweile schon einige Projekte, welche avrs,

Vim, ze toho casu jiz existuji projekty, ktere AVRka

> tcp/ip, sdkarte, multitasking, etc. miteinander verbinden, aber als ich

tcp/ip, sd-karty, multitasking, atd, spolu integruji, ale kdyz jsem

> damit angefangen habe mit AVRs rumzuspielen, war das noch nicht ganz so.

si kdysi zacinal s AVR hrat, jeste to tak nebylo.

> Das Projekt ist so um 2002/03 rum ins Leben getreten und hat einige

Projekt zapocal nekdy kolem roku 2002/03 a mezitim

> Zwischenstationen durchlebt. Ich will noch nicht behaupten, dass alles

zazil nekolik vyvojovych stadii. Nechci vubec predstirat, ze by vse

> perfekt ist, ganz im Gegenteil. Viel von dem Code bedarf noch der

bylo perfektni, napoak. Mnohe casti kodu by potrebovaly

> Ueberarbeitung, aber vielleicht ist ja das Ein oder Andere fuer den

prepracovat, ale mozna ze nektere casti by mohly

> einen oder Anderen brauchbar. Bei mir laeuft das ganze immerhin schon

byt pro nekoho pouzitelne. U me to doslo az do toho stadia,

> soweit, dass ich Webradio hoere, sowohl ogg als auch mp3-streams direkt

ze mohu poslouchat webove(*) radio, at jiz jako ogg, ci jako mp3 streamy

> vom Internet (wie z.B. Deutschlandfunk,etc.) als auch LastFM. Das

primo z internetu (napr. nemecke statni radio, atd.), stejne jako LastFM.

> momentane Setup bei mir im Wohnheim sieht so aus, dass wir einen

Moje momentalni konfigurace u me doma je takova,

> Proxyserver haben und ich mich ueber diesen ins Internet einwaehle. DHCP

ze mame jeden proxyserver, pres ktery se pripojuji k internetu.

> ist zwar schon etwas gediegen, aber in der momentanen Version noch nicht

DHCP je sice solidni (??), ale v soucasne verzi jeste neni uplne pouzitelne.

> wirklich benutzbar. Der Quellcode unterschuetzt FAT16/FAT32 SD-Karten

Zdrojovy kod podporuje FAT16/FAT32 SD-karty

> (zumindestens unter 4GB getestet, HD hatte ich mal angedacht, weis im

(testovany jsou prinejmensim karty pod 4GD, premyslel jsem vyzkouset HD,

> Moment aber nicht wie gut das funktioniert, da ich keine solche Karte

ale momentalne nevim, do jake miry to funguje, nebot zadnou takovou kartu

> habe!) (fuer FAT16 muss ein Ordner ROOT angelegt sein, der dann als

nemam!) (pro FAT16 je treba mit vyrvorenou slozku ROOT, ktera pak slouzi

> Wurzelverzeichnis interpretiert wird) Das Root-Verzeichnis der Karte

jako korenovy adresar). Korenovy adresar karty je prehravan

> wird in einer Dauerschleife abgespielt (falls direkt wav/ogg/mp3 Dateien

v nekonecne smycce (pokud jsou tam primo pritomny wav/ogg/mp3 soubory)

> vorhanden sind) Im Falle einer m3u-Datei wird der dortige Link abgerufen

Pokud se tam nachazi soubory m3u, jsou prehrany odkazy v nich obsazene

> und der Stream aus dem Internet wiedergegeben. Eine .lfm-Datei (kein

a je prehran stran z internetu. .lfm soubory (coz neni zadny oficialni

> offizieller Standard) wird so interpretiert, dass die erste Zeile als

standard) jsou interpretovany tak, ze prvni radek je jako uzivatel lastFM

> lastfm-Benutzername, die zweite als md5sum des Passwortes und die dritte

druhy jako md5sum hash hesla a treti jako

> als Kuenstlername interpretiert wird. Dann wird eine Verbindung zu

jmeno umelce interpretovany. Pote je vytvoreno spojeni s LastFM

> lastfm hergestellt und der entsprechende Stream abgespielt.

a prislusny stream prehran.

> Zum Einsatz kommen vs1053b von vlsi, enc38j60 von microchip und ein

Pouziva to vs1053b od VLSI, ENC38J60 od Microchipu a

> atmega644 (der ueber JTAG programmiert/gedebugged werden kann, die

ATmega644 (ktery je mozne programovat/debugovat pomoci JTAGU

> Leitungen sind auf eine Pfolstenleiste zusammen mit einigen anderen

signaly jsou vyvedeny na pinovou(???) listu spolu s nekterymi dalsimi

> gefuehrt)
>
> Der Quellcode gliedert sich in mehrere Teile:

Zdrojak se deli na nekolik casti:

> * Kernel: Sorgt fuer eine sehr kleine Multitasking-Umgebung, die einen
> Event-Mechanismus zur Synchronisation und Timer zur Verfuegung stellt

* Jadoro: stara se o velmi male multitaskingove prostredi (OS),
ktere poskytuje mechanismus udalosti k synchronizaci a casovac

> * TCP/IP Stack: unterstuetzt vor allem TCP, IP, ICMP (ping), ARP, UDP
> nicht wirklich, DHCP ansatzweise (muss noch etwas aufpoliert werden...)

* TCP/IP stack: podporuje predevsim TCP, IP, ICMP, ARP, UDP ne uplne, DHCP castecne
(musi se jeste doladit)

> * FAT/SDCARD

 * podpora FAT/SD-CARD

> S pozdravem