OT: doporučte prosím citlivý diktafon na přednášky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Březen 11 12:33:28 CET 2008

Zdravím,

> [...]
> problem dat k dispozicii materialy vopred. Je dost tazke aj pocuvat,
> sustredit
> sa na vyklad a este si to aj zapisovat. Toto sa jednoznacne zhorsilo v
> neprospech
> studentov s prichodom techniky a ustupom od kriedy. Jednoducho - kym ucitel
> tvoril na tabuli, dalo sa to stihat. Ale ked na vas niekto chrli z
> powerpointu
> stovky rovnic za sekundu, nemate sancu. Tu by som povazoval za zakladnu
> slusnost
> zverejnit materialy k prednaske, najlepsie vopred.

S tímto naprosto souhlasím. Proto také veškerou didaktickou techniku včetně
meotaru odmítám a zásadně kreslím na tabuli. Do posluchárny přijdu prakticky
s prázdnou a taky s prázdnou odejdu :-).

> S nahravanim je to horsie, pretoze aj ucitel je clovek, sem tam, niekto aj
> castejsie sa pomylite a potom sa uvidiet niekde na YouTube pripadne
> zosmiesneny
> nie je najprijemnejsie. Videl som vela kolegov, suverenov, ktori len pri
> pohlade
> na kameru ci mikrofon zacali koktat a rozpravat z cesty. Je to skratka
> mnohym
> neprijemne a je slusne sa najprv spytat.

Na FEL ČVUT jsme se vypořádali s "podloudným" nahráváním tak, že nahráváme
zcela oficiálně. Který učitel souhlasí, je pak při jednom běhu předmětu
natáčen kvalitní audiovizuální technikou (klopový bezdrátový mikrofon v jeho
kapse je samozřejmostí) a streamy jsou pak k dispozici na audiovizuálním
centru ČVUT. Studenti to používají a oceňují. Třeba v mých předmětech to
supluje skripta, která by beztak po 2 - 3 letech zastarala. Tak po těch 3
letech se jednoduše natočí nové streamy a je zase klid.

> [...]
>
> Mne osobne to mierne vadi, ja by som radsej volil cestu materialy vopred,
> ale nenahravat.
> Ak nejaky student ma dovod (napr. zlomena ruka, nejaka ina porucha) obvykle
> s nahravkou
> suhlasim a predpokladam ze to nemieni nijako zneuzivat.
>
> To nahrani je domluvene. Prednasejici mje velmi fundovany a nema se za co
> stydet. Problematika slozita s odkazy i na pravni aspekty, zakony, pripady z
> praxe, ktere se pak v tech materialech, ktere dostaneme nemusi objevit.
>
> Kolegovia, ktori dodnes nosia desiatky folii na meotar a nedaju a nedaju si

S pozdravem Pavel Troller