AVR: je cbi/sbi RMW?

Slavomir Tomascik hw_tomascik@credit.t-com.sk
Úterý Březen 11 10:07:56 CET 2008

> Mno staci hladat v datasheete - trebars aj od tej mega8 - "sbi"
> (netreba byt prespekulovany a hladat "read-modify-write"). Je to
> teraz (v starsich nebolo) tam uz na tolkych miestach (napr. za
> tabulkou Register Summary na konci, v kapitole I/O Memory (co je
> tiez oxymoron vyraz), ale aj na tych specifickych miestach co si
> spominal), ze je jasne ze sa na tomto popalilo uz viacero ludi.
Vidim, ze sme to hladali rovnako, a dosli sme aj k rovnakym zaverom.
Ergo nenasiel si exaktne napisane, ze sbi je RMW. Dufal som, ze to
bude aspon spomenute niekde v "Istruction set" dokumente (a mozno to
tam je, len to nevidim ;-)). V kazdom pripade, z hladiska aplikacie
som taktiez len elev, viac som sa zaoberal ich programovanim ;-)

> Ono totiz tato nadherna "vlastnost" (nulovanie zapisanim jenicky)
> totalne diskvalifikuje cbi/sbi vo vsetkych registroch kde sa taketo
> flagy nachadzaju - a u tychto registrov si treba davat pozor aj na
> sekvenciu "nacitaj - or MASKA - zapis" (resp. treba tam dat pred or
> MASKA este and NOT(MASKA)).
> Toto, aj ta panom kolegom Zdenkom spomenuta nedotiahnuta snaha o
> umele zvacsenie poctu instrukcii (cbr/sbr a spol), je dan za
> neskusenost tych norskych studakov... Na druhej strane je to ich
> obdivuhodne nadsenie... ale aj tak tie AVRka nemam rad... ;-)
Navzdory ich chybam, <NOFLAME> ich mam rad ;-) </NOFLAME> Skor to
beriem tak, ze niektore chyby uz aspon poznam.

Slavo.